مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب فارس گفت: مشترکان آب خانگی در فارس با مصرف ۱۶۱ لیتر آب در شبانه روز، ۱۱ درصد بیشتر از میانگین شرایط عادی آب مصرف می‌کنند.
کد خبر: ۷۶۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ 28 July 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب فارس گفت: این میزان مصرف ۳ برابر شرایط بحران و ۶۰ درصد بیشتر از شرایط خشکسالی است.

قلندری افزود: بر اساس آمار بیشترین آب مصرفی در بخش خانگی با ۳۰ درصد، مصرف مربوط به استحمام است که با استفاده از سر دوش‌های کاهنده و کاهش زمان استحمام می‌توان در این زمینه شاهد کاهش چشمگیر مصرف آب تا حد ۵۲ لیتر برای هر نوبت استحمام بود.

مدیر عامل آب و فاضلاب فارس گفت: اگر هنگام استحمام یک دقیقه کمتر شیر آب باز نگه داشته شود با توجه به وجود بیش از ۵۸۰ هزار مشترک آب خانگی در استان، ماهانه ۲۳۲ میلیون لیتر آب صرفه جویی می‌شود.

قلندری افزود: جلوگیری از نشت آب از شیر آلات، استفاده از فلاش تانک‌های دو زمانه، روشن کردن ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی پس از تکمیل ظرفیت آن‌ها و صرفه جویی در هنگام شست و شوی دست و مسواک زدن هم می‌تواند در صرفه جویی مصرف آب تا حد زیادی تاثیر گذار باشد.

وی گفت: با اصلاح روش‌های مصرف می‌توان به طور میانگین تا ۲۰ درصد کاهش مصرف را در بخش خانگی شاهد بود و این موضوع می‌تواند مصرف آب در استان فارس را از شرایط بحرانی خارج کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار