تابناک اردبیل بررسی می کند
پرونده مجتمع صنعتی گوشت اردبیل مدتی است به فراموشی سپرده شده و مالک این شرکت حاضر نیست بدهی خود را پرداخت کند!
کد خبر: ۷۶۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹ 30 July 2019

تابناک اردبیل- نیمه اول سال 97 بود که دادستان وقت مرکز استان، از کشف و تعقیب پرونده بدهی کلان بانکی شرکت مجتمع صنعتی گوشت اردبیل خبر داد.

ناصر عتباتی گفت: به رغم گذشت مدت زمان طولانی و از سال 85 که این شرکت به مبلغی کمتر از 4 میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شده، متاسفانه خریداران تاکنون هیچ رقمی از وجوه متعلق به دولت و بانک ملی را پرداخت نکرده و شرکت را به تصرف خود درآورده‌اند در حالی که مجتمع صنعتی گوشت اردبیل در حال حاضر ارزشی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان پیدا کرده است.

بلافاصله این گزارش دستمایه اکبراعلمی نماینده اسبق تبریز در مجلس شورای اسلامی شد تا او با انتشار گزارش تحقیقی و مستند و با عنوان "مجتمع گوشت اردبیل،‌ مصداق خودمانی‌سازی"، انگشت اتهام را متوجه پوری‌حسینی کرده و پشت پرده این واگذاری را افشا کند.

سازمان خصوصی سازی هم در واکنشی عجولانه به جای دفاع از اتهامات رئیس خود در عدم تادیه و پرداخت وجوه بیت‌المال، طی اطلاعیه رسمی اعلام کرد که واگذاری سهام متعلق به دولت، توسط این سازمان صورت می‌پذیرد و لذا از آنجایی که سهام مورد نظر متعلق به دولت نبوده و در فهرست واگذاری‌های این سازمان قرار نگرفته، اساساً مجتمع صنعتی گوشت اردبیل توسط سازمان خصوصی سازی واگذار نشده است!

چندی بعد و متعاقب احضار رئیس سازمان خصوصی‌سازی در این پرونده کیفری، پوری‌حسینی در خصوص اتهامات خود در دفتر دادستان اردبیل حاضر شده و از او بازجویی بعمل آمد و او دوم دی‌ماه جاری در یک برنامه تلویزیونی ادعاهایی جنجالی را درباره آن جلسه مطرح کرد که با واکنش ناصر عتباتی مواجه شد.

پوری حسینی در تشریح این جلسه ضمن بیان این که بنده نقش اصلی و عمده را در خرید سهام شرکت گوشت اردبیل داشتم،: اظهار داشت: آقای عتباتی، دادستان محترم اردبیل در این زمینه اظهاراتی فرمودند و بنده این فرایند را برای ایشان اعلام کردم و ایشان هم بررسی‌هایی انجام دادند و پس از آن واگذری مجتمع گوشت اردبیل را قانونی اعلام کردند، همه پولی را هم که برای خرید این سهام پیشنهاد داده بودیم، تا ریال آخر داده‌ایم.

پوری حسینی با بیان این که در حال حاضر هم سهامدار مجتمع گوشت اردبیل هستم، گفت: در مجموع پس از توضیحات ارائه شده، آقای عتباتی گفتند که اگر در آن زمان 4 میلیارد تومان پول برای خرید این مجتمع داده باشید، الان حدود 100 میلیارد تومان ارزش دارد که حقتان است و نوش جانتان باشد!

این سخنان رئیس سازمان خصوصی سازی با واکنش دادستان وقت اردبیل مواجه شد و گفت: خریداران مجتمع بزرگ صنعتی گوشت اردبیل تاکنون هیچ رقمی از وجوه متعلق به دولت و بانک ملی را پرداخت نکرده‌اند.

عتباتی در باره ادعای پرداخت همه بدهی‌ها از سوی خریداران مجتمع گوشت اردبیل تصریح کرد: خریداران بخشی از بدهی‌ها را پرداخت کرده و حدود ۲۰ میلیارد تومان از بدهی به بانک ملی و همچنین بدهی از بابت واگذاری مجتمع گوشت اردبیل باقی مانده است.

به گزارش تابناک اردبیل، بررسی ها بیانگر این است که این بدهکار بزرگ بانکی تاکنون ریالی از بدهی خود را پرداخت نکرده و بیم آن می رود که پرونده به بایگانی سپرده شود!به طوری که عتباتی دادستان وقت مرکز استان اواخر سال 97 در جلسه کمیته حمایت از سرمایه گذاری استان، اظهار تاسف کرد که مجتمع صنعتی گوشت اردبیل تاکنون نسبت به پرداخت حدود 20 میلیارد تومان بدهی خود به بانک ملی اقدامی انجام نداده است!؟

دادستان عمومی و انقلاب وقت مرکز استان اردبیل با اشاره به تشکیل پرونده کیفری برای خریداران مجتمع گوشت اردبیل، تصریح کرد: پرونده تشکیل یافته برای خریداران مفتوح بوده و تیم کارشناسی موضوع را به صورت دقیق بررسی و تا وصول همه بدهی‌ها پیگیری می‌نماید.

با توجه به قول دادستان وقت مرکز استان برای پیگیری جدی و قاطعانه این پرونده و وصول همه بدهی ها، افکار عمومی از آقای عتباتی که اکنون ریاست کل دادگستری استان را عهده دار است، می خواهند سرنوشت پرونده را به طور شفاف بازگو کند تا مردم بدانند چه دلایلی موجب شده تا این پرونده تاکنون به سرانجام نرسد.

ناگفته پیداست که فقدان تادیه دیون این شرکت از سال 85 تاکنون، خود دلیلی آشکار بر حمایت و اراده پولادین آقای پوری حسینی در بی اعتنایی به حکم قانون از بابت حقوق بیت المال است و چه بسا او در پناه موقعیت سیاسی(رئیس سازمان خصوصی سازی) اطمینان دارد که قرار نیست برخورد قانونی با وی از مرحله کنونی فراتر رود...

انتهای پیام 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
تازمانی که اقای روحانی رییس جمهورهست محاکمه پوری حسینی بعیداست.
چنانچه رییس دولت درمقابل فشاربرخی ازنمایندگان وافکارعمومی ایستادوپوری حسینی رابرکنارنکرد.
چراروحانی،اینقدرهوای رییس سازمان خصوصی سازی روداره بعدهامشخص خواهدشد.
قیمت گذاری ونحوه واگذاری هفت تپه،ماشین سازی،المهدی،پالایشگاه کرمانشاه،کشت وصنعت مغان فراموش نخواهندشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار