مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از استقبال و بدرقه ۲۶ شهید دفاع مقدس در مرز سومار در روز‌های آینده خبر داد.
کد خبر: ۷۶۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹ 30 July 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست خبری  امروز از استقبال و بدرقه ۲۶ شهید دفاع مقدس در مرز سومار در روز‌های آینده خبر داد.


مرادعلی محمدی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات مرصاد گفت:  عملیات مرصاد  آخرین عملیات دفاع مقدس در استان کرمانشاه حماسه‌ای بود که با دلاور مردی های مردم ایران رقم خورد و ضربه مهلکی به سازمان جنایتکار نفاق وارد کرد.

وی از تشییع شهید حسین ادبیان در پایان این هفته در کرمانشاه خبر داد و افزود: شهید ادبیان یکی از نیرو‌های انقلابی ارتش بود که قبل از پیروزی انقلاب در پیکره ارتش حضور داشت و از همان زمان در فعالیت‌های علیه رژیم شاهنشاهی بخصوص در تشکل و ساماندهی نیرو‌های انقلابی که در کرمانشاه بودند و ارتباطی که بین نیرو‌های انقلابی در ارتش بود نقش مؤثر داشت.

 محمدی اظهار داشت: با شروع جنگ عراق علیه ایران، ایشان در مقاومت‌های اولیه که در پنج محوری که منتهی به شهر‌های استان کرمانشاه می شدند و هجومی که ارتش عراق دراین پنج محور اورد نقش موثری داشت.

وی گفت: این شهید والا مقام به عنوان فرمانده گردان نیرو مخصوص لشکر ۸۱ در اکثر مقاومت‌هایی که در شهر‌های مختلف مثل قصرشیرین و سرپلذهاب و پاسگاه‌های مرزی انجام گرفت به عنوان یک فرمانده دلسوز انقلابی و بسیجی حضور داشت و حتی با آن اختلافاتی که در آن زمان وجود داشت با توجه به وجود بنی صدر و فرماندهی جنگ که در اختیار او بود، مسیر شهید ادبیان مشخص بود، با نیرو‌های سپاه با نیرو‌های بسیج، با نیرو‌های انقلابی ارتش هماهنگ و در راستای دفاع از مملکت و وطن فعالیت و فرماندهی میکرد

وی در ادامه افزود: شهید ادبیان در عملیات‌هایی مثل عملیات تنگه حاجیان فرمانده بود، درعملیات بازی دراز که اردیبهشت ۶۰ انجام شد فرمانده محوری بود که منتهی به قله ۱۱۵۰ بالاترین قله عملیات میشد که به همراه همرزمانش هلی بورد شدن و همانجا به شهادت رسید و اکنون بعداز ۳۸ سال پیکر پاک این عزیز توسط عزیزان کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح و عزیزان بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس تفحص شد.

 محمدی ابراز کرد: شهید ادبیان علاقه خاصی به تصویر حضرت امام داشت و یکی از علائمی که خیلی در شناسایی مؤثر بود عکس امام خمینی (ره) و دست نوشته‌هایی بود که همراهش داشت.

 محمدی با بیان این مطلب که شهید ادبیان به عنوان یک قهرمان ملی که بعداز ۳۸ سال برگشته و نماد مردم کرمانشاه، به عنوان الگویی که به شهادت رسیده اظهار کرد: انتظار می رود مراسم تشییع باشکوه هرچه بیشتر برگزار و حق این شهید بزرگوار ادا شود.

وی تصریح کرد: پیکر این شهید گرانقدر امروز ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه از تهران به فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه منتقل و در ۲۱:۳۰ توسط مسئولین و نیرو‌های نظامی و مردمی در فرودگاه مراسم استقبال انجام می گیرد، فردا چهارشنبه ۹ مرداد ماه نیز مراسم وداع با ایشان ساعت ۲۱:۳۰ در حسینیه مزار شهدای کرمانشاه توسط پایگاه شهید ادبیان، و مراسم تشییع، روز پنجـشنبه دهم مرداد ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح به سمت میدان آزادی و از آنجا به مزار شهدای کرمانشاه منتقل و مراسم خاکسپاری انجام و مراسم ترحیم نیز ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ همان روز در مسجد جامع انجام خواهد شد.

 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار هم چنین از ورود ۲۶ شهید دوران دفاع مقدس برای اولین بار از مرز سومار خبر داد و گفت: پنج شنبه دهم مرداد ماه ۹ صبح ۲۶ شهید والا مقام مربوط به عملیات مسلم بن عقیل، عاشورای میمک، والفجر ۳ مهران و تک دشمن در منطقه شورو شیرین، از مرز سومار وارد کشور شده و مورد استقبال قرار میگیرند.

 

محمدی عنوان کرد: پنج شنبه دهم مرداد مراسم تشییع شهدا با حضور مردم گیلانغرب درمسیری که به سمت کرمانشاه می‌آید برگزار می شود.

 

وی در این خصوص تشریح کرد: در برنامه مربوط به عملیات نصر هفت در ساعت ۲۲ در مسجد النبی توسط هیئت رزمندگان استان با سخنرانی سردار ناصح فرمانده وقت تیپ نبی اکرم انجام سپس به ستاد معراج شهدای تهران منتقل میشوند تا پس از شناسایی احتمالی به شهر‌های زادگاه خود منتقل شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار