معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: طبق تفاهم نامه صورت گرفته با قرارگاه خاتم الانبیا، سه پروژه اولویت دار در شهر اهواز اجرا می شود.
کد خبر: ۷۶۷۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵ 31 July 2019
محمد صفری در هشتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: قرارگاه خاتم الانبیا برای احداث سه پروژه عمرانی با شهرداری اهواز همکاری می کند. صبح امروز با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا، استاندار خوزستان و شهردار اهواز تفاهم‌نامه ساخت دو پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان جمهوری و تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه و یک مجتمع فرهنگی، رفاهی و ورزشی برای خانواده کارکنان شهرداری منعقد شد.
 
به گزارش"تابناک" وی افزود: ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح میدان جمهوری و دانشگاه جزو مصوبات طرح جامع شورای ترافیک اهواز است. تقاطع غیرهمسطح میدان جمهوری به صورت زیرگذر و روگذر است. همچنین در میدان دانشگاه، یک روگذر و دو چپ‌گرد احداث می‌شود که تکمیل کننده رینگهای پل پنجم خواهند بود.
 
معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز ادامه داد: با احداث این تقاطع‌ها، مشکل گره ترافیکی این مناطق تا حدود زیادی حل خواهد شد و تنها نیاز به ساخت یک تقاطع غیرهمسطح در میدان لوله‌سازی خواهیم داشت اما در حال حاضر شرایط میدان لوله‌سازی مانند میدان دانشگاه و میدان جمهوری بحرانی نیست.
 
صفری گفت: تفاهم‌نامه سه پروژه دیگر نیز منعقد شده است تا در صورت آمادگی شهرداری و وجود منابع مالی، به عنوان اولویت‌های بعدی در اهواز ساخته شوند. از جمله این پروژه‌ها، پروژه تقاطع غیرهمسطح حدفاصل پل هشتم تا انتهای خیابان تخت سلیمان است. دو طبقه کردن مسیر مصلی تا فلکه پادادشهر از دیگر پروژه‌ها است که در این راستا باید سه تقاطع در چهارراه سلمان فارسی، اتوبان آیت الله بهبهانی و چهارراه زند احداث شود. البته این موارد به دلیل پرهزینه بودن، جزو اولویت‌های بعدی شهرداری اهواز است.
 
عبدالزهرا سنواتی رئیس شورای شهر اهواز در خصوص لایحه مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت پروژه‌های عمرانی اهواز اظهار کرد: قرارگاه خاتم الانبیا باید خود این پروژه‌ها را انجام دهد و آنها را به پیمانکارانی خارج از مجموعه نسپارد. البته جزئیات این مصوبه نیز باید در کمیسیون عمرانی مورد بررسی قرار گیرد.
 
وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه این همکاری بین شهرداری اهواز و قرارگاه خاتم الانبیا که امروز در تهران انجام شد، افزود: از دیگر شروط موافقت اعضای شورای شهر با این تفاهم‌نامه، عدم بروز مشکل در سایر پروژه‌های فعال سطح شهر اهواز است.
 
رئیس شورای شهر اهواز در خصوص کمک به زلزله‌زدگان مسجدسلیمان، گفت: در زمان سیل، بسیاری از مردم از استان‌های مختلف به مردم خوزستان کمک کردند. اکنون با وقوع زلزله مسجدسلیمان در تلاش هستیم تا ما نیز سهمی در جبران خسارتها داشته باشیم.
 
همچنین اسکندر لطفعلی زاده اظهار کرد: باید برای اجری پروژه های عمرانی در کنار دقت، سرعت را هم مبنای کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اصلی ترین پروژه های ترافیکی در شهر اهوز شامل هشت پروژه می شود، تصریح کرد: هر چه بیشتر در آغاز عملیاتی این پروژه ها تاخیر صورت گیرد خسارت جبران ناپذیری را شاهد خواهیم بود.

این عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: میزان اعتبار این هشت پروژه در دو سال گذشته، ۳۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود اما اکنون با توجه به گرانی مصالح این میزان چندین برابر افزایش داشته است.

لطفعلی زاده بیان کرد: با توجه به اینکه مطالعات این طرح ها انجام شده است باید نسبت به آغاز عملیاتی هر چه زودتر این پروژه ها تلاش کرد.

سید ناصر موسوی نژاد دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز در این جلسه با ابراز گلایه مندی از عدم حضور مداوم اعضای شورا در کمیسیون خدمات شورای شهر اهواز، گفت: در قبال این کم کاری و عدم حضور هیچ توبیخ و کسر از حقوقی صورت نگرفته است.

وی با توجه به اهمیت پروژه های این کمیسیون بیان کرد: نیاز بیشتر به همفکری اعضای شورا در این حوزه وجود دارد.

رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر اهواز عنوان کرد: باید تلاش کنید تا شهر را از حالت کنونی که با کمبود های زیادی روبرو است خارج کنیم.

در ادامه مهران باباپور، نایب رئیس شورای شهر اهواز، در خصوص لایحه معرفی دو نفر از اعضای شورای شهر جهت عضویت در کمیته تهاتر بخشی از بدهی‌ها و مسالبات شهرداری با دستگاه‌های دولتی، اظهار کرد: با انتخاب این دو عضو به عنوان نماینده شورای شهر موافق هستم اما با مساله تهاتر اموال شهرداری مخالف هستم زیرا زمینه فساد را ایجاد می‌کند.

وی افزود: در این صورت پیمانکاران با رایزنی، برخی پروژه‌ها را می‌گیرند و به جای مطالبات، اموال شهرداری را برمی‌دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار