فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در حاشیه بازدید از فعالیت گروه‌های جهادی در روستای سبهانیه دستور فوری رسیدگی به وضعیت فرزند بیمار یکی از سیل‌زدگان را داد.
کد خبر: ۷۶۷۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 31 July 2019

سردار محمدرضا یزدی روز سه شنبه در بازدید از خانه های در دست مرمت و بازسازی روستاهای دشت آزادگان افزود: سپاه محمد رسول الله(ص) تهران متعهد شده منازل همه خانوارهای زیرپوشش این ۲ نهاد حمایتی را در ۵۰روستای دشت آزادگان و هویزه مرمت و بازسازی کند.

به گزارش"تابناک" وی با بیان اینکه ۱۳۱ خانه احداثی و ۴۰۶ خانه مرمتی در این روستاها برای سپاه محمد رسول الله تهران تعریف و مشخص شده است افزود: گروه های داوطلب جهادی به صورت دوره ای برای کمک به بازسازی این منازل وارد این مناطق می شوند و کارها را با مشارکت مردم جلو می برند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران در ادامه با بیان اینکه همه خانه های احداثی و مرمتی تا اواخر مهرماه یا اوایل آبان ماه یعنی پیش از شروع بارندگی ها در خوزستان به پایان می رسد افزود: بخش مهمی از هزینه های بازسازی و مرمت خانه های روستایی این مناطق را خیران تامین می کنند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران گفت: در دهه ولایت و امامت ۷۰ جهیزیه بین زوج های زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی اهدا می شود.

سردار یزدی در ادامه گفت: ۵۰دستگاه کولر و یخچال نیز در این دهه بین خانوارهای روستایی سیل زده این ۲ شهرستان اهدا خواهد شد.

فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران در سفر به شهرستان دشت آزادگان از مراحل نهایی مرمت اساسی مسجد روستای یک هزار خانواری "سبهانیه" که در جریان سیل فروردین ماه امسال بر اثر طغیان رودخانه دچار آبگرفتگی شده بازدید کرد.

سردار یزدی همچنین در بازدید از روستای شاکریه از توابع دشت آزادگان با اهالی این روستا دیدار و گفت و گو و از مراحل نهایی تحویل نخستین منزل ساخته شده خانواده زیرپوشش کمیته امداد در این روستا دیدن کرد.

همچنین حمیدرضا زمانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازسازی و احداث خانه‌های خانواده‌های سیل‌زده زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی را سپاه بر عهده گرفته است و صفر تا صد کار در این مناطق زیرنظر سپاه است. ما در روستای سبهانیه، ساخت ۹ خانه را شروع کرده‌ایم و تعمیر ۲۷ خانه را نیز در این روستا برعهده داریم.

وی افزود: از روز سوم فروردین طی ابلاغی که به ما شد، ابتدا در شهر سوسنگرد مستقر شدیم و ستاد زدیم. آنجا ستاد ما روزانه هفت هزار غذا پخت می‌کرد. با توجه به اینکه خانه‌ها در آن زمان زیر آب بودند، ما با قایق به مردم غذا می‌رساندیم و سبدهای کالایی را نیز در این مناطق تحویل مردم می‌دادیم. 

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر سپاه محمد رسول الله(ص) تهران گفت: خانواده‌ها در این مناطق از نظر روحی روانی آسیب دیده بودند، ما در ابتدا روی این مساله کار کردیم. حالا بعد از گذشت بیش از سه ماه، وضعیت تقریبا عادی است. 

زمانی افزود: ما وضعیت معیشت مردم سیل‌زده را تا حدی سر و سامان دادیم، سپس سپاه به این نتیجه رسید که برای بازسازی و ساخت خانه‌هایی که در منطقه هستند، اقدام کند. خانواده‌های مورد نظر در منطقه روستایی سبهانیه شناسایی شدند. 

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر سپاه محمد رسول الله(ص) تهران تصریح کرد: ما در ناحیه مالک اشتر، ۱۹۷ گروه جهادی داریم‌. از ابتدای سیل تا کنون ۲۵ گروه از گروه‌های جهادی ما وارد روستای سبهانیه شده‌اند که به صورت مستمر و دائم در حال فعالیت هستند. کل این روستا یک هزار خانه دارد.

زمانی افزود: اکنون هم بچه‌های گروه جهادی ما مسجد این روستا را بازسازی کرده‌اند. تاثیر معنوی مسجد برای این خانوارها بسیار مهم بود و در ابتدا آن‌ها باور نمی‌کردند که می‌خواهیم برای آن‌ها خانه بسازیم. قبل از ماه محرم، کلید خانه‌ها را به مردم تحویل می‌دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار