مدیر عامل توزیع برق شیراز در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: به رغم اینکه شیرازی ها در ایام گرم سال مصرف بالایی را در حوزه برق داشتند اما وضعیت پایداری را شاهد بودیم.
کد خبر: ۷۶۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ 31 July 2019

تابناک فارس به نقل از مهر: شیرازی ها در حالیکه ایام تابستان را با قطعی های مکرر آب سپری کردند اما وضعیت برق در پایداری بیشتری به سر برد.

در ایام تابستان مردم شیراز قطعی برق را سپری نکردند تا امسال تابستان در بخش تامین برق وضعیت پایدار باشد.

مدیر عامل توزیع برق شیراز در این رابطه گفت: به رغم اینکه شیرازی ها در ایام گرم سال مصرف بالایی را در حوزه برق داشتند اما وضعیت پایداری را شاهد بودیم.

جلال زراعت پیشه گفت: در این ایام قطعی برق به صورت از پیش برنامه ریزی شده نداشتیم.

وی عنوان کرد: اگر روال با همین شکل ادامه داشته باشند در ادامه فصل تابستان نیز با کمی مدیریت مصرف از سوی مردم قطعی برنامه ریزی شده صورت نخواهد گرفت.

مدیر عامل توزیع برق شیراز با اشاره به لزوم مدیریت مصرف برق از سوی مشتر کان، مصرف برق آگاهانه و علمی را بهترین گزینه برای کاهش مصارف بالای برق در شرایط مختلف دانست.

وی بیان کرد: برق در دنیای امروز زیرساخت اصلی برای دستیابی به تمام زیرساخت هاست و آرامش و امنیت مردم عمیقا با برق گره خورده است.

زراعت پیشه با یادآوری اینکه خوشبختانه با تلاش‌ها و توفیقات چند دهه اخیر موفق به خودکفایی در صنعت برق شده ایم، یادآور شد: در حال حاضر بالغ بر 99 درصد کل جمعیت شهری و روستایی در محدوده تحت مدیریت شرکت توزیع نیروی برق شیراز شامل هفت شهرستان استان فارس، از نعمت برق برخوردار هستند.

وی در عین حال گفت: با وجود افزایش گرمای هوا، با رعایت برخی راهکارهای بسیار ساده اما عملی، می توان از افزایش بی حد انرژی برق و تبعات آن ممانعت کرد.

 

این مسئول بخشی از افزایش مصرف برق در تابستان را به دلیل رعایت نکردن اصول اولیه مربوط به مدیریت مصرف دانست و گفت: اگر هر شهروند اطلاع کافی از میزان مصرف وسایل برقی داشته باشد، به خوبی می تواند ضمن کاهش مصرف برق و هزینه برق بهای پرداختی خود، ما را در عبور از دوره پیک بار یاری دهد.

او ادامه داد: شهروندان باید مطلع باشند که تمام وسایل برقی مورد استفاده دارای برچسب‌هایی است که تمام ویژگی های آن دستگاه را مشخص کرده و هر تجهیز برقی برای استفاده در هر نقطه جغرافیایی مناسب نیست.

زراعت پیشه با بیان اینکه می‌توان با راهکاری مناسب، بهره‌گیری از وسایل برقی را مدیریت کرد، نه اینکه از امکانات رفاهی موجود استفاده نکرد؛ گفت، مشترکان با رعایت فقط چند نکته ساده و بدون هزینه از قبیل سرویس به موقع کولر، استفاده از پرده مناسب و درزگیری، افزایش دو درجه دمای کولر (عدم استفاده از دمای کمتر از 24 درجه) ، قرار دادن سایبان بر روی کولر (یا کندانسور) و عدم استفاده همزمان از وسایل پر مصرف برقی در ساعات پیک، نقش مهمی در تامین برق پایدار و کاهش هزینه برق مصرفی داشته باشند.

مدیر عامل توزیع برق شیراز گفت: هر چند استفاده از طرح‌های تشویقی و اعمال روشهای مدیریت مصرف از سوی شرکت توزیع برق می تواند موثر باشد اما این راهکارها موقتی بوده و به عنوان مسکن عمل کرده و تاثیری کوتاه مدت دارد.

وی گفت: شرکت توزیع نیروی برق شیراز اعتقاد دارد که راه‌حل دائمی و اقدام درمانی مناسب، جایگزین کردن گفتمان مشارکت و تعامل بجای گفتمان عرضه و تقاضا است بدین معنا که با تغییر چارچوب فکری، وارد عرصه مدیریت تقاضا شویم که این مهم نیز از طریق ارتباط دوسویه با شهروندان و مشارکت تمامی افراد جامعه بدست میاید.

زراعت پیشه گفت: در جوامع پیشرفته سهم برق مصرفی در بخش های تولیدی بسیار بالاتر از سایر بخشها است؛ این یکی از شاخصهای مد نظر در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید محسوب می شود.

برچسب ها: برق ، مصرف برق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار