محبعلی رنج ور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : در زمان کنونی یک هزار و ۸۰۰ روستا از دو هزار روستای گیلان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند هستند.
کد خبر: ۷۶۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ 31 July 2019

 

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد تاسیسات و خطوط آبرسانی روستایی گیلان فرسوده است، افزود: اعتبارات لازم در این زمینه از محل اعتبارات استانی تامین می شود که کافی نیست و انتظار می رود با تامین اعتبار از محل اعتبارات ملی و کمک خیران بتوان شبکه های آبرسانی روستایی را نوسازی کرد.
وی واگذاری طرح های آبرسانی به بخش خصوصی در قالب طرح BOT را در حل مشکلات حوزه آبرسانی موثر دانست و با  اشاره  به آبرسانی سیار به ۷۰ روستای مناطق کوهستانی این استان  خاطر نشان کرد: با تامین اعتبارات لازم به دنبال تامین منابع آبی پایدار در این روستاها هستیم.
رنج ور  به اجرای طرح های آبرسانی در حال انجام در استان و تامین اعتبارات مورد نیاز  آن ها نیز اشاره و  تصریح کرد:  طرح آبرسانی به ۱۳ روستای املش و ۱۹ روستای دهستان بلوکات رودبار با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در دست اجراست که تا سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل گرمای هوا، افزایش مصرف و کاهش منابع آبی، اهالی برخی روستاهای گیلان همچون دوگور صومعه سرا ، بوجایه و سادات محله لاهیجان و ظفر محله ماسال در ساعات اوج مصرف با مشکل افت فشار آب مواجه می شوند که اهتمام داریم این مشکلات را رفع کنیم.

صومعه سرا و ماسال از شهرهای غرب مرکز استان و لاهیجان از شهرهای شرق مرکز استان محسوب می شوند.
رنج ور با اشاره به وجود ۶۲ باب تصفیه خانه آب در گیلان گفت: هم اینک ۴۰ تصفیه خانه فعال است و قرار است ۲۲ تصفیه خانه دیگر نیز وارد مدار بهره برداری شود.
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در ادامه به تصفیه خانه های فاضلاب موجود در استان نیز اشاره و تصریح کرد: قرار بود طرح جمع آوری فاضلاب ۱۳۰ روستا در کشور به شکل متمرکز با تامین اعتبار از محل بانک توسعه اسلامی انجام شود که پنج روستای گیلان در شهرستان های رشت، آستانه اشرفیه، انزلی، صومعه سرا و رودسر جزو آن بود اما به علت افزایش بهای دلار اجرای این طرح متوقف شد.
وی همچنین از بهره برداری ۲۳ پروژه برای آبرسانی خبر داد و گفت: ۲۳ پروژه در ۲۴ روستا با جمعیت۱۶ هزار نفر و با ۱۳ میلیارد تومان اعتبار شامل دو مورد بهسازی چشمه، پنج حلقه حفر چاه، پنج  مخزن، ۶۵ کیلومتر لوله گذرای، ۱۰ ایستگاه پمپاژ و شش سیستم کلرزنی در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

منبع: تابناک
برچسب ها: آبفای گیلان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار