مدیر آموزش و پروش ناحیه یک اهواز تاکید کرد:
مدیر آموزش و پروش ناحیه یک اهواز با اشاره به فعالیت 27 هنرستان در سطح این ناحیه، گفت: در بخش اسماعیلیه اهواز به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی در استان، نیاز به یک هنرستان کشاورزی مدرن احساس می‌شود.
کد خبر: ۷۶۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 01 August 2019

صادق نیسی‌گمراوی با اشاره به اینکه این هنرستان‌ها در دو شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش فعالیت خواهند کرد، افزود: این هنرستان‌ها با در برداشتن رشته‌های مختلف و کاربردی به آموزش هنرجویان جهت ورود به بازار کار اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه از مجموع هنرستان‌های فعال در ناحیه یک اهواز، 21 هنرستان در بخش کار و دانش دایر است، ادامه داد: شش هنرستان نیز در بخش فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند.

نیسی‌گمراوی با اشاره به اینکه هدف هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار است، افزود: در این زمینه تهیه و تجهیز هنرستان‌ها به عنوان نیاز اساسی در جهت توسعه رشته‌های فنی و مهارتی یک ضرورت جدی است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز با بیان اینکه جذب و تربیت هنرجویان مستعد و توانمند موجب بسترسازی برای "رونق تولید" و شعار سال می‌شود، گفت: نقش‌آفرینی خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه یار در زمینه احداث و تجهیز هنرستان‌ها در واقع موجب تضمین آینده جوانان کشور خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همه ساله تولیدات مختلف هنرجویان در قالب نمایشگاه‌هایی به جامعه معرفی می‌شود، افزود: وجود هنرستان‌های منحصر به فردی همچون هنرستان تربیت بدنی و هنرستان شیمیایی در ناحیه یک اهواز شایسته توجه است.

نیسی‌گمراوی افزود: برنامه‌ریزی شده تا آگاهی‌های لازم در زمینه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش توسط هنرآموزان به دانش‌آموزان به ویژه در پایه نهم ارائه شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز از نیازمندی این ناحیه به احداث هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش خبر داد و افزود: احداث و تاسیس هنرستان فنی و حرفه‌ای دخترانه در رشته‌هایی مانند هنرهای تجسمی و هنرستان پسرانه در رشته‌های الکتروتکنیک و مکاترونیک، به عنوان یکی از اولویت‌های این بخش دنبال خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: در بخش اسماعیلیه اهواز به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی در استان، نیاز به یک هنرستان کشاورزی مدرن احساس می‌شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: هنرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار