نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: شورای تبلیغات اسلامی به‌دنبال برافراشته کردن پرچم استمداد به امام حسین(ع) در طول تاریخ و در برهه‌های مختلف است، البته حمایت از برافراشته شدن این پرچم، پیش از انقلاب و در دوران مبارزات شاهنشاهی آغاز شده بود.
کد خبر: ۷۶۷۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ 01 August 2019

انسان‌های باشرف زیر پرچم قلدرها نمی‌روند به گزارش تبناک قزوین ،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: بزرگداشت ائمه اطهار (ع) و مناسبت‌های مربوط به آنها همچون مبعث و غدیر جزو مباحثی بوده که علما و بزرگان ما در طول تاریخ آن را مدنظر داشتند و با این بزرگداشت‌ها توانستند راه ائمه را طی کنند.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: ائمه اطهار، مبارزان انقلابی، شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم که احیاگر راه انبیا بودند، همه بر ما حقی دارند که باید اهداف آنها را ادامه داده و اجازه ندهیم این آرمان‌ها و اهداف بر زمین بماند.

وی ابراز کرد: شهدای عزیز ما برای تقویت ایمان، عبادت، بندگی و عدالت در جامعه تلاش و قیام کردند، ما در ادامه راه شهدا چقدر برای تحکیم پایه‌های ایمان و برقراری عدالت و مقابله با ظلم و استکبار و حرام خواری و گناه تلاش و همت می‌کنیم؟
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: بزرگداشت عزیزانی که در صحنه حفظ آرمان‌های اسلام و انقلاب حضور داشتند و به شهادت رسیدند، یعنی انجام یک کار فرهنگی برای اینکه اهداف انبیا و ائمه و شهدا بر زمین نماند.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه مخاطب امام حسین(ع) در جمله "هل من ناصر ینصرنی "  چه کسی است؟ ابراز کرد: یاران امام(ع) در دوران قیام ایشان تمام تلاش خود را برای حمایت از سیدالشهدا به جای آوردند و این جمله امام حسین(ع) مخصوص یاران و دشمنانش در صحنه کربلا نبود، بلکه مخاطب ایشان انسان‌های مختلف در طول تاریخ هستند.
وی با تاکید بر اینکه شورای تبلیغات اسلامی به‌دنبال برافراشته کردن پرچم استمداد به امام حسین(ع) در طول تاریخ و در برهه‌های مختلف است، تصریح کرد: البته حمایت از برافراشته شدن این پرچم، پیش از انقلاب و در دوران مبارزات شاهنشاهی آغاز شده بود که پس از انقلاب در قالب شورای هماهنگی تبلیغات نِمود پیدا کرد.
امام جمعه قزوین اذعان کرد: امروز فرض کنیم نهادی به عنوان  شورای هماهنگی تبلیغات هم وجود نداشت، آیا عِرق ایمانی ما اجازه می‌داد در برابر بزرگداشت مناسبت‌های مختلف دینی و تاریخی بی تفاوت باشیم و برای بزرگداشت این مناسبت‌های دینی و انقلابی حرص و جوش نخوریم؟

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: دغدغه انقلابی و ایمانی مومنان شرایطی ایجاد کرده که آنها خودجوش پای کار انقلاب و بزرگداشت این مناسبت‌ها هستند؛ امروز ما با حضور در انقلاب اسلامی باید شکرانه این را داشته باشیم که درحال پیاده کردن دغدغه انبیا هستیم.
وی بیان کرد: باید بدانیم که جامعه ای آسیب می‌بیند که بی‌هویت باشد، جامعه ای که هویت خود را از دست دهد هر ویروس غیرفرهنگی و غیردینی در آن نفوذ خواهد کرد.
آیت‌الله عابدینی با اشاره به تعظیم عده ای در برابر زورگویی‌ها عنوان کرد: زمانی شاید یک قلدری در استان تصور کند که همه باید نوکر او باشند یا در برابرش سکوت کنند، در صورتی که هرکس شرف دارد زیر پرچم قلدرها نمی‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: زمانی که با امام حسین(ع) پیمان بسته ایم و تحت ولایت امیرمومنان هستیم چه نیازی است که قلدری ما را تائید یا رد کند؟ هرکس که ما را تائید کند یعنی ما را تحقیر کرده است.
وی تاکید کرد: اگر شورای تبلیغات اسلامی در جامعه ای فعال باشد زمینه ساز افزایش ارتقای هویت انسانی و فرهنگی مردم می‌شود، در جوامع دینی به خصوص جوامع اهل بیتی و شیعی سرمایه اجتماعی، سرمایه ارزشمندی است که باید قدردان آن باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: حبل الله قرآن و اهل بیت(ع) و امیرمومنان(ع) است و ما توصیه شده‌ایم که به حبل الله چنگ بزنیم، قرآن ما را دعوت به توحید می‌کند و زمانی که توحیدی‌ها کنار هم قرار می‌گیرند وحدت ایجاد می‌شود.

امام جمعه قزوین گفت: وحدت توحیدی صحیح و اثرگذار است، اینکه ما فقط با نگاه ایرانی بودن خود محور وحدت قرار بگیریم این وحدت مسیر غلطی را طی می‌کند، اما اگر محور ما قرآن باشد تقوا ملاک برتری انسان‌ها به حساب می‌آید و کرد و ترک و فارس و عرب و لر کنار هم متحد خواهند شد.
وی تاکید کرد: مهمترین رسالت شورای هماهنگی این است که چتر حبل اللهی را در مناسبت‌های مختلف روی سر جامعه قرار دهد تا ما ملت نیرومندی شویم. این ملت قدرتمند زمینه ساز حمایت از مقاومت اسلامی شده که در این صورت جبهه قدرتمندی در مقابل استکبار تشکیل می‌دهد و زمینه ساز ظهور حضرت صاحب(عج) خواهد شد.
آیت‌الله عابدینی در پایان عنوان کرد: همه ما وظیفه داریم دغدغه مداوم و مستمر برای اجرایی کردن آنچه خدای متعال از ما انتظار دارد، داشته باشیم.

انسان‌های باشرف زیر پرچم قلدرها نمی‌روند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار