امام‌جمعه لامرد:امروز نیاز داریم احیای معروف‌ها انجام شود زیرا این جشن‌های عروسی در شان مردم ما نیست و مردم معترض هستند و به ما می‌گویند. این موضوع چیزی نیست که نیروهای امنیتی بخواهند برخورد کنند، بلکه خود انسان‌ها باید خودشان را حفظ کنند.
کد خبر: ۷۶۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 03 August 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام علی حسین‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه شهر لامرد با اشاره به فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: این سالروز بسیار فرخنده‌ است و باید توجه داشته باشیم که خانواده با الگوی دینی و علوی شکل بگیرد.

وی افزود: اگر قرار است کسی به‌عنوان یک همسر انتخاب شود که تا بهشت او را همراهی کند، در ابتدا همه باید به دنبال سعادت باشیم و مهم‌ترین ملاک برای انتخاب همسر داشتن ایمان و تقوای الهی است.

امام‌جمعه لامرد گفت: اگر در آمار از ۹۰۰ ازدواج، یک‌سوم آن‌ها دچار طلاق می‌شود به خاطر آن است که انسان باید بر محور تقوا و ایمان الهی حرکت کند تا همسفری تا بهشت داشته باشد.

حسین‌زاده با اشاره به لزوم دوری از تجملات در مراسمات جشن عروسی ادامه داد: دوری از تجملات در مراسمات عروسی باید انجام شود و الگوی ما حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) باشد، امروز موضوع جهیزیه و مهریه ساده بسیار معنا دارد.

امام‌جمعه لامرد تصریح کرد: در قدیم جشن‌های عروسی در لامرد خیلی سنگین بود، اما امروز سبک شده است و این به‌واسطه آلات موسیقی‌ها است که کار را از تقدس خارج کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در زندگی‌ها باید قناعت وجود داشته باشد، گاهی برخی از جهیزیه‌ها خریداری می‌شود که حتی یک‌بار هم از آن استفاده نمی‌شود؛ چه ضرورتی برای خرید این اقلام وجود دارد.

حسین‌زاده بیان داشت: از سوی دیگر هنر همسرداری و تقسیم‌کار در خانواده بسیار مهم و ضروری است.

وی اضافه کرد: امروز نیاز داریم احیای معروف‌ها انجام شود زیرا این جشن‌های عروسی در شان مردم ما نیست و مردم معترض هستند و به ما می‌گویند. این موضوع چیزی نیست که نیروهای امنیتی بخواهند برخورد کنند، بلکه خود انسان‌ها باید خودشان را حفظ کنند.

امام‌جمعه لامرد در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح ائتلاف دریایی آمریکا برای حفاظت از نفت‌کش‌ها در تنگه هرمز متذکر شد: آمریکایی‌ها در ائتلاف داعش خود نیز غلطی نتوانستند بکنند و اگر می‌خواهند تنگه هرمز گورستان عظیمی از ناوها و سربازهایشان نشود این حرکت و ائتلاف دریایی خود را رها کنند.

حسین زاده همچنین با اشاره به انتخاب سرهنگ زارع‌پور به‌عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی لامرد خطاب به وی خاطرنشان کرد: مردم شهرستان لامرد مردم ولایی هستند و در کنار شما خواهند بود و مسوولان نیز به شما کمک خواهند کرد.

امام‌جمعه لامرد همچنین از آحاد مردم این شهر خواست در صرفه‌جویی مصرف برق با توجه به افزایش گرمای هوا همکاری لازم داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار