ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران با اشاره به قاطعیت قوه قضاییه، برخورد قاطعانه با اخلالگران را سبب انتشار امید در جامعه دانسته و بر استمرار این روند تأکید کردند.
کد خبر: ۷۶۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ 03 August 2019

به گزارش تابناک تهران، حجت السلام والمسلمین سید علی شاه‌چراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته با اشاره به روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران امین و امانت‌دار مردم هستند از این رو باید در اخبار آنها صداقت و حقیقت موج بزند و برای انتشار هر خبر خدا را ناظر بدانند.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های نورانی و مبارک ماه ذی‌الحجه افزود: متأسفانه موضوع ازدواج و تشکیل خانواده از مسیر واقعی خود خارج شده و برای نظام اسلامی جای تأسف است  که از هر سه ازدواج یک ازدواج به طلاق بیانجامد که دلیل این معضل شیوه انتخاب افراد برای ازدواج است چرا که انتخاب همسر از خیابان‌ها یا فضای مجازی پایه و اساس ندارد.

امام جمعه شهرری تأکید کرد: وظیفه پدران و مادران است که به این مسئله مهم نگاه و توجه جدی داشته باشند و سرنوشت فرزندان خود را به هوی و هوس نسپارند با مطالعه دینی و بر پایه آموزه‌های اسلامی می‌توان به خوشبختی دسترسی پیدا کرد و از جریانات غربی دوری کرد.

شاه‌چراغی با اشاره به قاطعیت قوه قضاییه گفت: شیوه اعمال قاطعیت از سوی قوه قضاییه باعث انتشار امید در جامعه می‌شود و ریشه اختلاس را از بین می‌برد چرا که حق مردم است که ببینند اخلالگران بازار و اوضاع اقتصادی و خلافکاران به سزای اعمال خود می‌رسند.

وی به پایمام کردن حقوق مردم توسط  اختلاس‌گران اشاره کرد و افزود: مردم باید ببینند که اختلاس‌گر رسوا می‌شود به فرموده حضرت علی(ع) باید اختلاس‌گر با سایر زندانیان فرق داشته باشد و نباید با خانواده خود دیدار کند یا برای هواخوری با سایر زندانیان همراه شود.

امام جمعه شهری سپس با اشاره به سیاست جدید آمریکا علیه ایران عنوان کرد: دولت آمریکا، وزیر امور خارجه ما را تحریم کردهکه این اقدام شتاب‌زده و غیرمنطقی است و با هیچ حقوق بین‌المللی سازگاری ندارد و این جریان نشان داد که برای همیشه مذاکره با آمریکا به نتیجه نخواهد رسید و توقع ما این است که دولت در کنار ملت تنها شعار «مرگ بر آمریکا: را فریاد بزند.

تحریم وزیر خارجه ایران توسط رئیس‌جمهور آمریکا نهایت عجز آنها در مقابل جمهوری اسلامی است

حجت‌ الاسلام والمسلمین موسی سالمی امام جمعه شهریار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهریار با تسلیت شهادت امام جواد(ع) اظهار داشت: روز اول ذی‌الحجه مصادف با ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و فاطمه(س) است که ثمره این ازدواج آسمانی 11 نور پاک امامت، علما و سادات هستند.

وی ادامه داد: ازدواج تنها خواندن صیغه محرمیت نیست بلکه ازدواج اهدافی دارد که اگر بر مبنای اهداف مقدس شکل بگیرد برکات و اثرات زیادی دارد چرا که ازدواج اطاعت از دستور خداوند و همچنین عمل به سنت پیامبر گرامی اسلام(ص) است همچنین اهداف دیگر ازدواج دوری از گناه، تربیت فرزندان صالح و تکثیر نسل پیامبر(ص) . تکمیل‌کننده زن و مرد است.

امام جمعه شهریار در ادامه بیان کرد: تحریم وزیر خارجه کشورمان توسط توسط رئیس‌جمهور احمق آمریکا نشان داد که حماقت ترامپ بیش از هر زمانی است و نشان از ترس و دشمنی آنها است که این اقدام نهایت عجز آنها در مقابل جمهوری اسلامی را می‌رساند.

سالمی سپس گفت: چاره کار ما در مقابل دشمنان نه جنگ و نه مذاکره است چرا که آنها توانایی ایستادن در مقابل ما را ندارند و اینکه هیچ‌گاه قابل اعتمادی نبوده و نیستند از این رو با تفکر مبارزه و ایستادگی در مقابل آنها ایستادگی می‌کنیم.

وی همچنی با اشاره به سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از تدابیر معمار کبیر انقلاب بود تا مراقبت کنند که هر فرد از هر جایی که دلش خواست مردم را به تجمع و راهپیمایی دعوت نکند بلکه مدیریتی وجود داشته باشد و فراجناحی باشد.

ملت ایران از هیچ قدرتی نمی‌ترسد

حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی امام جمعه رباط کریم در خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی این هفته ضمن تسلیت شهادت مظلومانه امام جواد(ع) و با اشاره به سالروز ازدواج فرخنده امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س)  به عنوان روز ازدواج جوانان اظهار داشت: توصیه رسول خدا(ص) و اولیاء الهی به جوانان ازدواج ساده و به هنگام است ولی امروز به خاطر مشکلاتی که بر سر راه  تشکیل خانواده وجود دارد سن ازدواج بالا رفته است که تبعات منفی دارد از این رو خانواده‌ها در مورد ازدواج سخت‌گیری نکنند.

وی با اشاره به سالگرد نهضت مشروطیت افزود: مشروطیت از مهم‌ترین تحولات تأثیرگذار تاریخ معاصر کشور است که با گذشت 113 سال از آن هنوز آثار و عواقب این نهضت مایه درس گرفتن و عبرت‌آموزی است.

امام جمعه رباط کریم تصریح کرد: تفرقه میان نخبگان و عدم انجام وظیفه توسط خواص، عدم توجه به وحدت و اتحاد، عدم تبعیت از مراجع ، علماء و رهبران دینی و غافل شدن از دسیسه‌های دشمنان از عوامل انحراف نهضت مشروطه بود و امروز باید مراقب باشیم که تاریخ تکرار نشود.

ترابی در پایان خاطرنشان کرد: ائتلاف نظامی آمریکا مبنی بر محافظت از کشتیرانی در باب المندب و تنگه هرمز قبل از شروع  طرحی شکست خورده بود و طرحی نمایشی برای اعاده حیثیت و آبروی از دست رفته آمریکا و انگلیس و ترساندن ملت ایران است در حالی که ملت ایران در 40 سال گذشته همواره ثابت کرده‌اند که از هیچ قدرتی نمی‌ترسد و این ائتلاف‌ها هم نمی‌تواند آبروی از دست رفته آمریکا را برگرداند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار