دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: قصور و اهمال مسؤولان و کادر بیمارستان شهریار در موضوع ربوده شدن نوزاد محرز شده است و در ابتدا ۴ نفر از پرسنل این بیمارستان بازداشت و پس از تحقیقات لازم با در نظر گرفتن ملاحظات قانونی آزاد شدند.
کد خبر: ۷۶۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ 04 August 2019

به گزارش تابناک تهران، خرداد ماه سال جاری خانمی در حوالی ساعت ۲۱ به صورت شبانه و همزمان با خلوت شدن بیمارستان امام خمینی(ره) تامین اجتماعی شهریار با لباس غیر فرم پرستاری وارد بیمارستان می‌شود. 

با وجود اینکه تمامی ورودی درب‌ها به صورت شبانه‌روزی توسط نگهبان کنترل شده و همه بخش‌های بیمارستان با دوربین مدار بسته رصد می‌شود، وی پس از ساعات ملاقات با عبور از درب اصلی در مدت کوتاهی به بخش جراحی زنان و زایمان می‌رسد.

این خانم وارد اتاقی می‌شود و امورات معمول پرستاری را برای ۴ نفر خانم داخل اتاق انجام می‌دهد و نوزادان تازه متولد شده را بررسی می‌کند و پس از بررسی ۳ نوزاد، به نوزاد پسر آخر می‌رسد و به مادر کودک می‌گوید که ناف نوزاد شما خونریزی کرده و باید دکتر او را معاینه کند.

پس از مدت کوتاهی دوباره به اتاق بر می‌گردد و نوزاد را برای معاینه پزشک از مادر می‌گیرد و به سرعت اتاق را ترک می‌کند و مادر نوزاد برای پیگیری وضعیت نوزاد خود به قسمت پرستاری بخش زنان می‌رود و آنجا متوجه می‌شود که آن زن از کادر پرستاران بیمارستان نبوده است و نوزاد تازه متولد شده آن‌ها ربوده شده است.

طبق تحقیقات انجام شده، تمام دوربین‌های بیمارستان در پی صاعقه‌ای که ایجاد شده بود سوخته بودند و تنها دوربین و فیلمی که اکنون در فضای مجازی منتشر شده مربوط به سالنی است که شخص رباینده در آنجا تردد داشته است.

طبق تنها فیلمی که از خروج این پرستار قلابی توسط دوربین مدار بسته راهرو بیمارستان ضبط شده است، این زن با پوشش چادر کودک را به سرعت از بیمارستان خارج کرده است.

حمید عسگری‌پور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در لحظات ابتدایی اتفاق در بیمارستان حضور پیدا کرده و موضوع را بررسی کردیم و پرونده هم‌اکنون در اداره ویژه پلیس آگاهی غرب استان تهران در حال بررسی است و کلیه مسئولان شهرستان شهریار این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: یکی از دلایل اصلی این اتفاق سهل‌انگاری مسئولان و کادر پزشکی و پرستاران بیمارستان تامین اجتماعی شهریار است و متاسفانه این شخص بدون هیچ گونه رابطه استخدامی با بیمارستان به راحتی به اتاق‌های بخش زنان مراجعه کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار بیان داشت: پرونده به صورت ویژه در دست بررسی است و ۴ نفر شامل ۳ پرستار و یک نگهبان در بدو زمان این اتفاق دستگیر شدند که با انجام ملاحظات قانونی آزاد شدند.

این موضوع در روزهای اخیر واکنش‌های زیادی را در سطح جامعه و فضای مجازی به دنبال داشته است و به نظر لازم است تا دکتر نمکی، وزیر بهداشت دولت دوازدهم که در مدت حضور خود در سمت مقام عالی وزارت با انتشار چند کلیپ در فضای مجازی در بازدید‌های مختلف از بیمارستان‌های سطح کشور به وضعیت رسیدگی در بیمارستان‌ها و مریض‌ها اعتراض شدید داشته است و از مبارزه با مافیای دارو سخن می‌گوید، شخصا به این موضوع ورود کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار