مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین :
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین: جشنواره شیرینی سنتی و باقلوای قزوین برای معرفی ظرفیت های این محصول صادراتی در قزوین برگزار می شود.
کد خبر: ۷۶۸۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴ 04 August 2019

جشنواره شیرینی سنتی و باقلوا در قزوین برگزار می شود

به گزارش تابناک قزوین ، مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین مرتضی علیخانی در جلسه هم اندیشی برگزاری جشنواره باقلوای قزوین که ظهر شنبه در استانداری قزوین برگزار شد گفت: اگر سال های گذشته را مرور کنیم شاید چیزی در ذهن مردم از توانمندی این منطقه نبود اما ۵۴ سال پایتختی و داشتن بیش از ۱۲۰۰ اثر تاریخی نشان می دهد قادریم از استانهای شاخص جلوتر باشیم اما چون تبلیغات خوبی نداشته ایم از ظرفیت ها غفلت شده است.

وی بیان کرد: با جشنواره های روز قزوین بتدریج در حال پیدا کردن جایگاه خود هستیم و خیلی جاها نخواستیم این اتفاق رخ دهد در حالی که همه می دانند باقلوای قزوین ظرفیت معرفی و حتی صادرات را داریم که برای آن اقدام نشده است و فقط قزوینی ها از شیرینی سنتی و باقلوا اطلاع دارند.

علیخانی بیان کرد: یک کمیسیون گردشگری راه اتدازی شده و باید کار توسط بخش خصوصی انجام شود و رویکرد ما توریسم درمانی و تقویت استارت آپ ها در حوزه گردشگری است و باید آن را محور امور قرار دهیم.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین یادآورشد: موضوع پایتخت صفویه از سوی سه استان مطرح شده اما کار نباید عجولانه باشد تا به نتیجه خوبی برسیم.

وی در خصوص جشنواره باقلوای قزوین هم گفت: اگر جشنواره باقلوا درهفته قزوین باشد یک امتیاز دارد اما اگر تراکم برنامه باشد باید یک روز دیگر انتخاب شود تا تحت تاثیر سایر فعالیتها قرار نگیرد و بتوانیم در یک روز کامل با برنامه های متنوع به هدف برسیم.

علیخانی یادآورشد: لازم است در برگزاری این جشنواره اطلاع رسانی خوبی صورت گیرد و انتخاب مکان نیز بهتر است در سعدالسلطنه و مکان های تاریخی باشد تا جذابیت کار دو چندان شود.

وی بیان کرد: شاید در روز قزوین نتوانیم بخوبی به همه ابعاد شیرینی سنتی و باقلوای قزوین توجه کنیم اما پیشنهاد می شود با تشکیل یک کارگروه تخصصی به همه ابعاد آن توجه شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین بیان کرد: شیرینی سنتی قزوین باید برند شود و جایگاه صادراتی داشته باشیم و در کنار معرفی ظرفیت ها لازم است به امور جانبی مانند بسته بندی و کیفی سازی تولید هم توجه داشته باشیم.

جشنواره شیرینی سنتی و باقلوا در قزوین برگزار می شود

برچسب ها: گردشگری ، سنتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار