رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: ۹ هزار معتاد متجاهر در پنج مرکز ترک و درمان اجباری اعتیاد نگهداری می‌شود که به این ظرفیت ۲ هزار نفر نیز اضافه می‌شود.
کد خبر: ۷۶۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ 04 August 2019

به گزارش تابناک تهران؛ مینا رجایی در حاشیه بهره‌برداری کتابخانه مرکز مهر سروش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در سال جاری ۲ هزار و ۸۲۴ نفر معتاد به صورت اختیاری پذیرش شدند که دوره ۲ ماهه را گذرانده و ترخیص شده‌اند.

وی با اشاره به انجام ۷۰ بازدید از ابتدای سال تاکنون از مراکز خاص درمان اعتیاد معتادان متجاهر افزود: این شهرستان در ارائه خدمات شیلتر به افرادی که جا و مکانی برای استراحت و خواب ندارند با کاهش 56 درصدی مواجه بوده و در مرکز دی آی سی پاتوق تجمع معتادان و زنان خیابانی نیز کاهش ۱۸ درصدی داشته است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری با اشاره به روند پذیرش در مرکز مهر سروش خاطرنشان کرد: براساس ماده ۱۵ افرادی که به صورت خود معرف اقدام به ترک اعتیاد نکنند طبق قانون بازداشت و به مراکز ماده ۱۶ تحویل داده و به اجبار ترک داده می‌شوند.

رجایی با تأکید بر اینکه معتادان متجاهر حداکثر ۶ ماه می‌توانند در مراکز ماده ۱۶ باشند، ادامه داد: معتادان در روز اول معاینه کامل پزشکی از نظر اعتیاد، ایدز و سایر مسائل پزشکی قرار گرفته و با تشخیص لازم تحت درمان پزشکی، روان‌شناسی و مددکاری قرار می‌گیرند و مرتب تحت نظر هستند.

وی با اشاره به مشکلات تأمین آب و مسیر تردد مرکز مهر سروش و سرویس ایاب و ذهاب خانواده‌های معتادان تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا و احتمال شیوع بیماری‌های انگلی و عفونی و پرداخت هزینه‌های هنگفت برای تهیه آب مقرر شد این مشکل از نزدیک‌ترین روستا حل شود و سایر موارد نیز در نشستی مصوب شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری در پایان به راه‌اندازی باشگاه مثبت در شهرری اشاره کرد و ابراز داشت: در این دفتر به ۵۷ بیمار مبتلا به اچ آی وی خدمات مددکاری، روانشناسی، معیشتی، ودیعه مسکن ارائه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار