محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از صداوسیما، گفت:‌ جای تاسف است که این رسانه در گزارشی، جلسه شورا را بیهوده عنوان کرد.
کد خبر: ۷۶۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸ 04 August 2019

به گزارش تابناک تهران؛ محسن هاشمی روز یکشنبه پس از یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارش صداوسیما از یکی از جلسات شورای شهر اظهارداشت: این گزارش، تخریبی بود که هفته پیش در باره شورا منتشر شد.
وی با بیان اینکه من خودم این گزارش را دیدم، گفت: جای تاسف است که در این گزارش جلسه شورا را جلسه‌ای بیهوده عنوان کردند در حالی که ما یکی از مهمترین فعالیت ها را در جلسات شورای شهر انجام دادیم.
وی گفت: از آقای علی عسگری (رئیس سازمان صداوسیما)‌تقاضا دارم که این گزارش را ملاحظه کند و در صورتی که دیدند این گزارش جنبه تخریبی داشت از  اعضای شورای شهر عذرخواهی کند.

منتظر نظر دیوان عدالت درباره شورایاری ها هستیم

رئیس شورای شهر تهران همچنین درباره نظر سازمان بازرسی درباره غیرقانونی بودن انتخابات شورایاری‌ها گفت: سازمان بازرسی پرونده شورایاری‌ها را به دیوان عدالت اداری فرستاده تا نظر قطعی را اعلام کند و ما نیز منتظر این موضوع هستیم که قطعا دیوان برای دفاع از این موضوع از ما دعوت خواهد کرد اما تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی در خصوص شکایت‌ها در خلال برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نیز گفت: تعداد شکایت‌ها زیاد نیست.  
هاشمی ادامه داد: به من ۲۵ شکایت رسیده که از ۲۵ محله تهران است و آنها را به ستاد ارجاع دادم.

۳۳ تخلف در گزارش بودجه سال ۹۳ شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به گزارش حسابرسی تلفیق بودجه سال ۹۳ شهرداری گفت:‌ ۳۳ مورد تخلف در این گزارش وجود داشت که در کمیسیون حقوقی شورا بررسی شد.

وی افزود:‌ حسابرسی تلفیق بودجه سال ۹۳ شهرداری تهران یکی دیگر از دستور کارهای  جلسه امروز بود که درباره موارد مرتبط با آن بیش از ۲۰۰ مورد اعلام شد که ۳۳ مورد آن تخلف بود و مقرر شد موارد تخلف به همراه توصیه‌ها به کمیسیون حقوقی برود و پس از بررسی مجدد به مراجع قانونی، در صورت اثبات تخلف از جمله قوه قضاییه ارسال شود.

هاشمی تاکید کرد: ممکن است برخی تخلفات تلفیق بودجه سال ۹۳ در سال‌های بعدی کارهای قانونی‌اش انجام شده باشد، لذا در بررسی مجدد کمیسیون حقوقی این موارد از فهرست تخلفات خارج خواهد شد.

وی اظهارداشت: در حال حاضر گزارش تلفیق سال ۹۳ شهرداری تهران در شورا بررسی می‌شود و قطعا در ادامه باید تلفیق سال‌های بعد تا سال ۹۷ را نیز بررسی کنیم که احتمالا این سال‌ها نیز با تاخیر به شورا می‌رسند.
هاشمی ادامه داد: شورای شهر تهران جلسه امروز جلسه پراهمیتی بود و در خصوص پیوست‌های حمل و نقل در حوزه شهرسازی صحبت و در ادامه تذکراتی توسط اعضای شورا ارائه شد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: با حضور شهردار تهران در جلسه امروز در خصوص اصلاح لایحه بودجه سال ۹۸ برای اجازه انتشار اوراق مشارکت صحبت شد که نهایتا این لایحه در ۲ فوریت به تصویب رسید و کلیات آن نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این لایحه سه هزار میلیارد تومان اجازه انتشار اوراق مشارکت داده شده که از این میان ۲ هزار میلیارد تومان برای بخش حمل و نقل ریلی و هزار میلیارد تومان برای بخش اتوبوسرانی اختصاص پیدا می‌کنند.

هاشمی درباره پروژه‌های حمل و نقلی که توسط شهردار تهران در این جلسه تشریح شد، گفت: در حال حاضر پروژه‌های نیمه تمام زیادی در شهر تهران وجود دارد که درخواست ما از این شهرداری این است که با سرعت بیشتری دنبال شوند.
وی گفت: برای مثال زیرگذر استاد معین، پلازای روی تونل امیر کبیر، مجموعه فرهنگی برج طغرل از جمله پروژه‌های هستند که می‌توان با هزینه کمتری مشکل تملک آنها را حل کرد و این پروژه‌ها را به اتمام رساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار