مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: وجود نقاط کور آنتن دهی تلفن همراه در استان خوزستان زیبنده این استان و پذیرفتنی نیست و باید هر چه سریعتر برای آن چاره اندیشی شود
کد خبر: ۷۶۹۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷ 04 August 2019

کیامرث حاجی زاده در نشست کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات در اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بیان این که خوزستان جزو بحران خیزترین استان های کشور به شمار می رود اظهار داشت: استانی با این حجم بحران در حوزه های مختلف اگر در سیستم ارتباطات نیز مشکل داشته باشد با مشکل دو چندان مواجه می شود.

وی ادامه داد: حدود ۴۰ کیلومتر از تنها آزاد راه استان خوزستان بدون آنتن دهی است ، در جاده هفتکل به باغملک (که به جاده مرگ نیز معروف است ) خیلی از نقاط آنتن دهی ندارد که در این جاده ها اگر حادثه ای رخ دهد مردم حتی قادر به تماس با اورژانس یا پلیس برای درخواست امدادرسانی نیستند و این جان شهروندان را در معرض خطر قرار می دهد.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با بیان این که این استان قلب تپنده کشور در حوزه های مختلفی چون انرژی، آب، نفت، گاز، بنادر، تولید برق، سدها، تولیدات کشاورزی و...است ، بیان کرد: هر خللی در خوزستان می تواند به یک مشکل در سطح ملی منجر شود از این رو دستگاه های متولی کار در استان باید در فعالیتهای خود با توجه به اهمیت استان، کارهای حوزه تحت مدیریت خود را برنامه ریزی کنند.

حاجی زاده محورهای توسعه را وجود جاده و زیرساخت‌هایی نظیر ارتباطات دانست و گفت: در عصری قرار داریم که در دنیا کارها با یک کلیک انجام می‌شود در حالی که در استان ما هنوز برخی درگیر مکاتبات هستند و نتوانسته ایم دولت الکترونیک را جا بیندازیم.

ارتباطات محور توسعه

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به سرقت تجهیزات مخابراتی در سطح استان بیان کرد: باید چاره ای برای این مساله و ممانعت از تکرار این سرقتها اندیشیده شود همچنین تمام سایت ها و تجهیزاتشان باید بیمه شوند، در حال حاضر تنها اپراتور ایرانسل بیمه سرقت دارد که همین بیمه برای آنها نتیجه بخش بوده است.

وی از اپراتورها خواست برای سایت های خود از روش هایی مانند دوربین های مدار بسته یا نگهبان به منظور ایجاد اشتغال استفاده کنند و افزود : اگر در سایت ها به منظور جلوگیری از سرقت ها نگهبانی بکار گیری شود نه تنها مانع به بار آمدن خسارت های گزاف (ناشی از سرقت یا تخریب تجهیزات ) می شود بلکه به اشتغال زایی به ویژه در مناطق کم برخوردار یا دور افتاده نیز کمک می شود.

حاجی زاده با بیان این که مشکلات موجود در حوزه آنتن دهی جاده ای و سرقت از سایتها در جلسات گذشته بارها بررسی شده و مصوباتی نیز دراین زمینه گذرانده شده ، بیان کرد: بارها مصوباتی در خصوص برطرف کردن ضعفآنتن دهی در برخی نقاط گذرانده شده و جلسات مختلفی با مسئولان متولی ، پیرامون این مشکلات برگزار شده اما همچنان این مصوبات اجرایی نشده اند.

وی افزود: شرکت‌های مخابراتی و اپراتورها باید شهرستان به شهرستان نقاط و مناطق مختلف را بازدید کنند و براساس تصمیمات فرمانداران نسخه های مختلفی را برای حل مشکلات آن مناطق ارایه دهند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: سرقت تجهیزات سایت ها در یک منطقه، دلیل منطقی برای قطع کلی آنتن دهی در یک منطقه نیست لذا باید هر چه سریعتر برای این مساله چاره اندیشی و فکری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار