مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه میزان تردد انواع وسیله نقلیه در چهار ماه نخست سال جاری در تمام محورهای استان حدود 79 میلیون تردد است، گفت: روزانه حدود 640 هزار تردد در سطح محورهای استان انجام می‌گیرد.
کد خبر: ۷۶۹۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 05 August 2019

غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: روزانه حدود 640 هزار تردد خودرو در سطح محورهای استان انجام می‌شود که سهم تردد وسایل نقلیه سنگین از این آمار حدود 17 درصد است.

وی با بیان اینکه میزان تردد انواع وسیله نقلیه در چهار ماه نخست سال جاری در تمام محورهای استان حدود 79 میلیون تردد است، افزود: 16.8 درصد از کل تردد وسایل نقلیه در راه‌های استان مربوط به خودروهای سنگین و نیمه سنگین و 83.2 درصد مربوط به تردد سواری و وانت‌بارها است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به محورهای پرتردد استان تصریح کرد: محورهای پرتردد استان در چهار ماهه نخست سال جاری شامل محور بندر ماهشهر- بندر امام خمینی (ره) با بیش از 26 هزار و 539 تردد، محور بندر امام خمینی(ره) به ماهشهر با 26 هزار و 101 تردد و ورودی شرق اهواز با بیش از 19 هزار و 606 تردد هستند.

بهرامی نیا با اشاره به محورهای پرتصادف استان عنوان کرد: در این مدت محورهای اهواز – اندیمشک، اهواز – ایذه – دهدز، بهبهان – رامهرمز، ماهشهر – هندیجان، اهواز- ملاثانی، مسجدسلیمان – اندیکا و اندیمشک – شاوور محورهای پرتصادف استان بودند که در مجموع 26 درصد از تصادفات راه‌های برون شهری و روستایی استان در این محورها بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان ادامه داد: از مهمترین عوامل بروز تصادفات در راه‌های استان می‌توان به تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف و تجاوز به چپ (25 درصد تصادفات)، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه (21 درصد) و عدم توجه به جلو، عدم رعایت فاصله طولی، عدم هوشیاری راننده و عدم رعایت حق تقدم اشاره کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار