در دومین جلسه ستاد انتخابات خوزستان مطرح شد:
استاندار خوزستان با بیان اینکه باید برای افزایش مشارکت عمومی در انتخابات تلاش شود، گفت: ممکن است مردم انتقاداتی داشته باشند اما با فاصله گرفتن از صندوق رای، مساله‌ای تغییر نمی‌کند.
کد خبر: ۷۶۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶ 05 August 2019

غلامرضا شریعتی در دومین جلسه ستاد انتخابات خوزستان که امروز (14 مردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: استانداری‌ها، دولت جمهوری اسلامی را در حوزه‌های مختلف در استان نمایندگی می‌کنند و هماهنگی نیروهای امنیتی و قضایی، کار عام و عمومی استانداری‌ها است. حلقه ارتباطی استانداری‌ها با دولت و ریاست جمهوری، وزارت کشور است.

به گزارش"تابناک" وی افزود: استانداری در حوزه وزارت کشور است، وزارت کشور نیز وظایفی بر عهده دارد که یکی از آن‌ها برگزاری انتخابات است که توسط استانداری‌ها و فرمانداری‌ها انجام می‌شود. وزارت کشور از نظر کیفیت برگزاری انتخابات، رصد می‌شود و ما هر چه انتخابات را مناسبت‌تر، با کیفیت‌تر، جامع‌تر، منصفانه‌تر و بی‌طرفانه‌تر برگزار کنیم، به وظایفی که نظام، مردم و رهبری از ما انتظار دارند، بهتر عمل کرده‌ایم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برگزاری مناسب، عادلانه و بی‌طرفانه انتخابات یکی از وظایفی است که استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و به خصوص بخشداری‌ها با آن سنجیده می‌شوند. باید تلاش کنیم شرایط را به صورت عادلانه و بی‌طرفانه برای همه فراهم کنیم. همیشه انتخاب مردم بهترین است. وظیفه ما این است که تلاش کنیم تا مشارکت عمومی را در انتخابات افزایش دهیم.

شریعتی ادامه داد: این کار را باید با تشویق لسانی، رفتاری و با برنامه‌ریزی مناسب و دعوت مردم به حضور در انتخابات و دخالت در تعیین سرنوشت خود انجام دهیم. ممکن است مردم انتقاد داشته باشند،‌ اما باید به آن‌ها نشان دهیم که تغییر شرایط با انتخاب آن‌ها انجام می‌شود. با فاصله پیدا کردن از صندوق رأی مساله‌ای تغییر نمی‌کند. باید به مردم نشان دهیم که ما بی‌طرف هستیم و از رای آن‌ها صیانت می‌کنیم و اجازه خدشه در انتخابات را نمی‌دهیم.

وی با اشاره به اهمیت انتخاباتی که به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود، گفت: احتمال تنش و بروز بحران در این نوع انتخابات بیشتر است. ما باید فعال وارد شویم. باید سیطره اطلاعاتی لازم را داشته باشیم و اجازه ندهیم کمترین آسیبی به پایداری امنیت استان و منطقه وارد شود. همچنین باید از وضعیت انتخابات در مناطق مختلف به صورت مرتب گزارش‌های ماهانه داشته باشیم تا هر جا لازم است، نیروهایی که وظیفه امنیت منطقه را بر عهده دارند، تذکرات لازم را بدهند.

استاندار خوزستان افزود: همچنین اگر تصمیم گرفته شود که انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود، ما باید آمادگی لازم را داشته باشیم. باید به مساله بهبود آنتن‌دهی مناطق تحت پوشش مخابرات و اینترنت توجه کنیم.

معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خطاب با اشاره به اینکه در آینده قرار است در بین مجموعه فرمانداران استان تغییراتی صورت بگیرد، گفت: استفاده از ظرفیت نیروهای وزارت کشور در استان که با برگزاری انتخابات آشنایی بیشتری دارند ضروری است.

کیامرث حاجی زاده یادآور شد: اشرافی که نیروهای با تجربه در برگزاری این رویداد دارند می تواند به انجام منظم و صحیح آن کمک زیادی کند.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می شود مجموعه معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان از ظرفیت این نیروها در برگزاری هرچه بهتر انتخابات پیش رو استفاده کند.

این مقام مسئول در استانداری خوزستان همچنین از وجود نقاط کور مخابراتی در سطح استان انتقاد کرد و گفت: پوشش مخابراتی علاوه بر اینکه یک ضرورت برای شهرها و روستاها است در برگزاری انتخابات نیز یک امر ضروری است.

همجنین علی‌حسین حسین‌زاده اظهار کرد: تا پایان شهریورماه تمام مسیرهایی که در آن‌ها صندوق رای داریم از نظر پوشش مخابراتی و امکاناتی که برای برگزاری انتخابات در شهرستان‌های مختلف نیاز است، براساس تجارب انتخابات گذشته بررسی می‌شوند. اطلاعات لازم در این زمینه باید بخش به بخش و شهرستان به شهرستان جمع‌آوری شود. 
  
وی افزود: با توجه به اطلاعات انتخابات قبل باید کیفیت زیرساخت‌ها و نیروی انسانی را مشخص کنیم تا اگر نیاز است نیرویی جابه‌جا یا اضافه شود و یا آموزش‌هایی در نظر گرفته شود، این کار بر اساس اطلاعاتی که تیم اعزامی ما برای جمع‌آوری اطلاعات به ما اعلام می‌کند، انجام شود. 
  
رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: برای برگزاری انتخابات به هر شیوه‌ای که به ما ابلاغ شود، وسایل لازم جهت برگزاری تامین خواهد شد. 
  
حسین‌زاده تصریح کرد: در خصوص در نظر گرفتن زیرساخت‌های لازم، تیمی به شهرستان‌ها اعزام می‌شود تا مشخص شود که چه میزان تجهیزات، ماشین و حتی غذا نیاز است. ما سه وظیفه اصلی بر عهده داریم؛ مهم‌ترین وظیفه ما ایجاد بسترهای لازم برای مشارکت حداکثری مردم به عنوان مجریان برگزاری انتخابات است. 
  
وی ادامه داد: وظیفه دوم ما سلامت انتخابات است. باید تمام سعی و تلاش خود را به خرج دهیم تا امکانات و شرایط لازم را برای این مساله فراهم کنیم. وظیفه سوم ما رعایت بی‌طرفی در انتخابات است. اما برای رسیدن به این‌ها باید بخش به بخش جلسه برگزار کنیم و مسائل مربوط به حوزه‌های پشتیبانی، نیروهای انسانی و ثبت احوال را دنبال کنیم. 
  
رئیس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به اهمیت توجه به بهبود آنتن‌دهی اپراتورها در مناطق مختلف استان، افزود: در انتخابات دوره قبل وضعیت آنتن‌دهی در مناطق مختلف استان بین 96 تا 97 درصد بود که با تمهیداتی که اندیشیده شد و همکاری شرکت‌های خصوصی با یکدیگر، این سطح پوشش به 98 درصد رسید. امیدواریم امسال نیز چنین کارهایی انجام شود. 
  
حسین‌زاده گفت: بخشداران بهتر از همه نیروها می‌توانند مشکلات را اعلام کنند. جمع‌بندی اطلاعات مربوط به بخشداران می‌تواند بسیار به ما کمک کند. بحث آموزش نیز بسیار مهم است. در انتخابات دوره گذشته یک برنامه کامل و مشخص سه ماهه را به صورت روزانه و هفتگی در سطح استان، شهرستان و بخش مشخص کرده بودیم. 
  
وی افزود: همچنین در برگزاری انتخابات، ارتباط ما با شورای نگهبان بسیار با اهمیت است. در انتخابات دوره قبل با همکاری مناسبی که داشتیم، توانستیم انتخابات را با شاخص‌هایی که مد نظر بود، سلامت برگزار کنیم. 

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات همچنین در این نشست با اشاره به برخی مشکلات در زمینه استقرار شعب اخذ رای، گفت: تجارب برگزاری انتخابات در گذشته نشان می دهد که استقرار شعب در مساجد برای نمازگزاران مشکلاتی به وجود می آورد و بهتر این است که شعب در مساجد فعالیت نداشته باشند.

محسن سزاری ادامه داد: احتمالا محل استقرار پنج تا ۱۰ درصد از صندوق های رای در استان خوزستان نسبت به دوره قبلی انتخابات مجلس شورای اسلامی تغییر پیدا کنند.

وی یادآور شد: بررسی تجهیزات و امکانات برگزاری انتخابات در استان را از شهریورماه شروع خواهیم کرد و بعد از انجام آن نتایج را به ستاد اعلام می کنیم تا نسبت به تامین کمبودها اقدامات لازم صورت بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار