قیمت مرغ در استان تهران طی هفت ماه گذشته شاهد نوسانات مختلف بود تا آنجا که قیمت این محصول به ۱۹ هزار تومان نیز رسید و اکنون به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بناست ۷۰۰ تن مرغ مازاد تولیدی سایر استان ها برای تنظیم بازار به تهران تزریق شود.
کد خبر: ۷۶۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲ 06 August 2019

به گزارش تابناک تهران؛ طی دو هفته گذشته قیمت مرغ بار دیگر در بازار تهران افزایش یافت و از مرز ۱۷ هزار تومان نیز عبور کرد و همین موضوع موجب شد تا بار دیگر  مسئولان اقتصادی استان تهران به تکاپوی متعادل سازی قیمت در بازار بیفتند.

محمد امامی امین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: اکنون قیمت مرغ کاهش یافته و از نزدیک ۱۸ هزار تومان به ۱۴ هزار تومان رسیده است.

وی این موضوع را نیز گفت که همواره دست دلالان بازار را از تعادل خارج می کند و باید این موضوع را پذیرفت که همیشه سودجویان در کمین بازار هستند.

امامی امین به این موضوع اذعان داشت: این بار تنها عامل افزایش قیمت مرغ فقط دلالان و سودجویان نبودند، افزایش دمای زمین و گرمای تابستان بر وزن جوجه ها و جوجه ریزی تولیدکنندگان تاثیرگذاشته است.

در همین زمینه خبرگزاری ایرنا، هفته گذشته از دو سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان تهران جویای علت افزایش قیمت مرغ و اقدامات انجام شده بود که با پاسخ رفت و برگشتی این دو سازمان بود و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان آشکارا اعلام کرد که مسئولیت تنظیم بازار با سازمان جهاد کشاورزی است.

معاون امور دامی جهاد کشاورزی استان تهران نیز درباره علت گرانی گوشت مرغ و اقدامات این سازمان گفت که این استان در محصولات پروتئینی کاملا مصرف‌گراست و قیمت‌های مرغ را هم وزارتخانه جهاد و نیز مراکز توزیع تعیین می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران اما آتش بس این ماجرا را با مشخص کردن مسئولیت تنظیم بازار اعلام کرد و افزود: پیش از مسئول تنظیم و نظارت بر بازار سازمان جهاد کشاورزی بود اما با انتقال سامانه JCT  یا «سیستم جامع تجارت الکترونیک» این مسئولیت به سازمان صنعت، معدن و تجارت محول شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار