رئیس کلانتری ۱۶۴ قائم (عج) با اشاره به دستگیری یکی از عاملان آتش روزی ظهر روز گذشته در جنگل‌های سوهانک گفت: سهل انگاری عوامل خدمات فنی اپراتور تلفن همراه عامل این آتش سوزی بود.
کد خبر: ۷۶۹۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ 06 August 2019

به گزارش تابناک تهران از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ حسین مالمیر در این باره اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۶۴ قائم (عج) در پی کسب خبری مبنی بر آتش سوزی قسمتی از بافت جنگلی سوهانک بلافاصله برای جلوگیری از خسارت بیشتر در محل حاضر و به بررسی موضوع پرداختند.

وی با اشاره به اینکه یکی از عاملان آتش سوزی در تحقیقات اولیه شناسایی و دستگیر شد، ادامه داد: تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت که عوامل خدمات و فنی اپراتورهای تلفن همراه برای بهسازی خدمات تلفن همراه به دکل محدوده جنگل های سوهانک مراجعه و به تعمیر دکل مشغول و شروع به جوشکاری می کنند که بر اثر پرتاب جرقه های آتش جوشکاری و تجمع این جرقه ها در پایین دکل در ابتدا مراتع خشک آتش و سپس موجب آتش سوزی می شود.

مالمیر ابراز داشت: کارشناسان وسعت آتش سوزی را شش هکتار در بافت جنگلی سوهانک تعیین کرده اند.

وی گفت: با بررسی های بیشتر مشخص شد که تیم حاضر در محل ۳ نفر بودند که پس از وقوع آتش سوزی محل را ترک کرده اند.

رئیس کلانتری ۱۶۴ قائم (عج)   افزود: با تلاش عوامل آتش نشانی، حریق در کمترین زمان ممکن اطفاء شد.

مالمیر با بیان اینکه در این فصل از سال مراتع و چمنزار های جنگلی خشک و با کوچک ترین جرقه، شعله ور شده و موجب آتش سوزی به وسعت زیادی خواهد شد، تاکید کرد: در موارد مشابهی، توصیه می شود در ابتدا اطراف محل کار را از چمنزار ها و مراتع خشک خالی کنید و سپس به تعمیر و ارائه خدمات فنی مشغول شوید.

بافت جنگلی سوهانک واقع در شمال جاده لشگرک یکی از بزرگترین پارک های جنگلی نزدیک تهران با مساحت بیش از ۵۰۰ هکتار وجود دارد و در آن گونه های گیاهی مختلفی وجود دارد که شامل سرو نقره ای، اقاقیا، سنجد، عرعر، کاج سیاه، بادام وحشی و سرو خمره ای می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار