عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به تصویب قانون ممنوعیت کشت برنج و عدم پشتیبانی دولت از شالی‌کارانی که عرف کشت برنج را رعایت نمی‌کنند، گفت: متأسفانه شاهد هستیم که در سال منتهی به انتخابات، در بسیاری از مناطق فارس حتی در منطقه‌ای مانند کوهمره سرخی نیز برنج کاشت شده است.
کد خبر: ۷۶۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵ 06 August 2019

تابناک فارس به نقل از ایلنا:علی اکبری همزمان با آغاز هفته خبرنگار با اشاره به اینکه تأمین حقابه تالاب‌ها در برنامه ششم توسعه جزو قانون مصوب است و دولت بر اساس قانون برنامه ششم ملزم شده است که حقآبه تالاب‌ها را مدیریت کند، گفت: واقعیت اما آن است که دیگر آبی وجود ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: در این شرایط دیگر آبی جریان پیدا نمی‌کند که به تالاب‌ها و دریاچه‌های فارس جریان یابد.

اکبری در ادامه با اشاره به اینکه در دو استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان نیز مشکل مشابهی وجود دارد و آبی که باید در زاینده‌رود جریان یابد، صرف کشاورزی و باغداری شده است، بیان کرد: اگر امسال این بارندگی رخ نداده بود، وضعیت دریاچه ارومیه نیز تغییر چندانی نکرده بود، چراکه تأمین آب برای حقابه دریاچه‌ها و تالاب‌ها در کل کشور مشکل شده است.

مشکلات آب به خاطر مدیریت اشتباه در منابع آب است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه بخشی از مشکل آب به دلیل خشکسالی است، اما بخش بزرگ‌تر آن به سبب عدم مدیریت صحیح منابع آبی است، گفت: ما در مدیریت منابع آب در دهه‌های گذشته غفلت کردیم و از رویه‌هایی استفاده کردیم که امروز جامعه تاوان آن را پس می‌دهد.

نماینده شیراز در مجلس سپس با اشاره به اینکه دریاچه بختگان پس از ارومیه دومین دریاچه بزرگ کشور است، افزود: برای احیای بختگان ردیف بودجه تعیین شده است و دانشگاه شیراز و صنعتی شیراز نیز وظیفه مطالعات احیای آن را بر عهده گرفته‌اند و پس از ارائه گزارش نهایی این مطالعات، باید به سمت اجرایی‌کردن این راهکارها پیش برویم.

نماینده شیراز در مجلس یکی از دلایل کاشت برنج در شرایط کنونی را عدم اعتماد کشاورزان به دولت در تحقق وعده‌های خود درباره حق نکاشت و... عنوان می‌کند و افزود: نظارت‌ها باید از سوی دستگاه‌های محلی استان صورت بگیرد، اما این نظارت‌ها عملا به صدور بخشنامه یا گاه نیز حضور فیزیکی منجر به درگیری با شالی‌کاران منجر شده است؛ در حالی که باید بین جامعه کشاورزان و دولت اعتماد متقابل وجود داشته باشد و دولت به وعده‌های خود در قبال کشاورزان و برنج‌کاران بهتر عمل کند تا این اعتماد از طرف کشاورزان به دولت احیا شود.

علی اکبری عضو فراکسیون امید

نماینده شیراز در مجلس با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: با توجه به اینکه موج‌هایی که در هفته و روزهای آخر انتخابات ایجاد می شود تاثیر بسیار بالایی در نتیجه انتخابات دارد بنابراین حضور مردم در صندوق های رای از مهم ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه کرد.

عضو فراکسیون امید در ادامه به نقش مهم رسانه‌ها در مشارکت مردم در انتخابات تاکید کرد و افزود: بازسازی اعتماد در میان مردم باعث می شود که رفتار و رویکرد مردم در انتخابات تغییر کند و در نهایت به مشارکت حداکثری بیانجامد.

نماینده شیراز در مجلس با اشاره به اینکه مطرح شدن موضوع بازگشت و شفاف سازی اموال نامشروع نمایندگان از موضوعات مهم مد نظر نمایندگان اصولگرا و اصلاح‌طلب بود گفت: با بررسی از لیست نمایندگانی که موافقان این طرح بودند متوجه می شویم چند نفر از نمایندگان اصولگرا هم موافق این طرح هستند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه حدود 6 ماه است که واکسن‌های دامی در گمرکات مانده است ادامه داد: مشکلات موجود اجازه ترخیص و ارسال را به این دارو ها نمی‌دهد.

نماینده شیراز در مجلس با اشاره به اینکه بررسی و ساز و کار انتخابات آینده به صورت رسمی هنوز در دستور کار فراکسیون امید قرار نگرفته است افزود: اگرچه صحبت هایی در گوشه و کنار برای انتخابات آینده مطرح می شود اما احتمال دارد که در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ارائه لیست در دو جناح سیاسی اصلاح طلب و اصوگرا خیلی تاثیر گذار نباشد.

اکبری با بیان اینکه حل مسائلی مانند حصر و... می توانست جامعه را به یک تعادل برساند ادامه داد: حل شدن این موضوعات سبب بهبود در بسیاری از مسایل می شود چرا که نیاز نبود در یک مقطع زمان وقت زیادی را هزینه این موضوعات کنند.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه وجود دلالان و افزایش فعالیت آنها در جامعه بیانگر نقش کمرنگ مشارکت مردم در جامعه است افزود: در شرایط فعلی و جهت مبارزه با بسیاری از نابسامانی ها نظارت نباید تنها توسط نهاد‌های مربوطه و دولت انجام شود چرا که مشارکت مردم در این بخش می تواند باعث کنترل بسیاری از نابسامانی ها و آشفتگی در بازار و جامعه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار