مديركل دامپزشكي خوزستان خبر داد:
مديركل دامپزشكی خوزستان از آماده‌باش 114 اكيپ دامپزشكی خوزستان به مناسبت عيد قربان خبر داد.
کد خبر: ۷۶۹۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷ 07 August 2019

مصطفی کنارکوهی اظهار کرد: همزمان با عيد سعید قربان، نظارت بهداشتی بر كشتار دام در تمامی شهرستان‌های خوزستان توسط 114 اكيپ مستقر در ميدان‌های عرضه دام زنده و كشتارگاه‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: این اکیپ‌ها در قالب 66 گروه ثابت و 48 گروه سیار نظارتی در سطح استان از ساعت 7 تا 13 روز عید قربان خدمت‌رسانی می‌کنند. در اجرای این طرح، علاوه بر نظارت بهداشتی بر عرضه و ذبح دام، نظارت شرعی نیز انجام می‌شود و 41 ناظر ذبح شرعی نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند.

كناركوهی گفت: خريداران دام‌های قربانی می‌توانند با مراجعه به اكيپ‌های مستقر در ميدان‌های عرضه دام و كشتارگاه‌ها از سلامت دام خريداری شده اطمينان حاصل كنند.

مديركل دامپزشكی خوزستان تصریح کرد: رعايت نكردن مسائل بهداشتی و كشتار دام در منازل و معابر، احتمال بروز و انتقال بيمار‌ی‌های مشترك از جمله تب كريمه كنگو را افزايش می‌دهد بنابراین از شهروندان و هم استانی‌ها می‌خواهيم كشتار دام‌های قربانی خود را با نظارت دامپزشكی انجام دهند.

وی بیان کرد: تمام كشتارگاه‌های دام در سطح خوزستان در روز عيد سعيد قربان آماده ارائه خدمات هستند و به شهروندان توصيه می‌شود به منظور رعايت مسائل بهداشتی و زيست‌محيطی، دام‌ها را برای قربانی به كشتارگاه انتقال دهند و پس از تاييد بهداشتی لاشه توسط بازرسين مستقر در كشتارگاه به استفاده از آن اقدام كنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: دامپزشکی ، عید قربان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار