مدیرکل بیمه سلامت فارس گفت:خاطرنشان کرد: هیچ کدام از بیمارستان‌های خصوصی طرف قرارداد ما نیستند؛ بیمارستان پیوند بوعلی سینا، بیمارستان مادر و کودک و چند بیمارستان دیگر به عنوان بیمارستان خیریه‌ای دفترچه بیمه سلامت را پذیرش می‌کنند.
کد خبر: ۷۶۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ 07 August 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: فرهاد لطفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر که پرداخت بیش از 3 میلیارد تومان جهت خسارات متفرقه به بیماران آغاز است، اظهار داشت: براساس دستورالعمل خسارت متفرقه پرداخت‌ها آغاز شده و برای بیمارانی که سندهای خود را ابتدای فروردین ماه ارائه کردند، حواله صادر شده و از طریق پیامک نیز زمان مراجعه به اطلاع آنها خواهد رسید.

مدیرکل بیمه سلامت فارس با اشاره به اینکه نزدیک به 2 میلیون و 800 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت در سطح استان فارس هستند، ادامه داد: حدود یک میلیون و 700 هزار نفر روستایی و افراد ساکن در شهرهایی با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر که تحت پوشش بیمه سلامت هستند اما حق بیمه پرداخت نمی‌کنند، مشمول دریافت خسارت متفرقه نمی‌شوند.

لطفی با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد داروخانه‌های موجود در خیابان زند شیراز طرف قرداد بیمه سلامت هستند، ابراز داشت: بیمه سلامت با بیش از 700 داروخانه در سطح استان فارس قرار داد دارد.

وی افزود: بیمه سلامت با داروخانه‌های جدیدی که در محل تجمع داروخانه‌ها، فعالیت کنند قرارداد نمی‌بندد چرا که اولویت برای ما انعقاد قرارداد با داروخانه‌هایی است که در مناطق کم برخوردارتر فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت فارس در خصوص مطالبات داروخانه‌ها نیز گفت: مطالبات داروخانه‌ها تا فروردین امسال به طور کامل پرداخت شده و مطالبات اردیبهشت و خرداد نیز به زودی تسویه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ کدام از بیمارستان‌های خصوصی طرف قرارداد ما نیستند؛ بیمارستان پیوند بوعلی سینا، بیمارستان مادر و کودک و چند بیمارستان دیگر به عنوان بیمارستان خیریه‌ای دفترچه بیمه سلامت را پذیرش می‌کنند.

لطفی ادامه داد: به دلیل محدودیت‌های مالی بیمه سلامت بیمارستان‌های خصوصی ترجیح می‌دهند که قرارداد منعقد نشود و در واقع خودشان را به دردسر نیندازند.

مدیرکل بیمه سلامت فارس در خصوص مشکلات دسترسی به دارو نیز بیان کرد: استان فارس مجری طرح پزشک خانواده است و توقع می‌رود که دارو به این استان زودتر ارسال شود تا مشکلی هم در تأمین دارو نداشته باشیم.

لطفی در بخش دیگر سخنان خود گفت: ارتقأ سطح سواد سلامت و بیمه‌ای افراد ضروری است و باید به پیشگیری از بروز بیماری توجه بیشتری شود چراکه هزینه های درمانی هم کاهش پیدا می‌کند.

وی خطاب به خبرنگاران افزود: بیماری دیابت از جمله بیماری‌های مهم است که لازم به اطلاع‌رسانی و ارتقأ آگاهی شهروندان دارد که در صورت همکاری رسانه‌ها ما می‌توانیم اطلاعات لازم را در اختیار شهروندان بگذاریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار