معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: با اجرای طرح راهبران شغلی در قزوین، تسهیلات اشتغال‌زایی اثربخشی بیشتر و پایدارتری برای مددجویان خواهد داشت.
کد خبر: ۷۶۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ 07 August 2019

طرح راهبران شغلی اثربخشی تسهیلات اشتغال‌زایی را افزایش می‌دهد

 به گزارش تابناک قزوین،سیدمرتضی دهقانی محمدآبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین با اشاره به راهبردهای این معاونت بیان کرد: موضوع اشتغال‌زایی در کمیته امداد یک برنامه نیست بلکه فراتر از آن باید گفت که یک راهبرد و سیاست است که برای رسیدن به هدفی متعالی تعریف شده و اجرا می شود.

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، افراد تحت پوشش طی یک فرآیند استعدادسنجی و مشاوره شغلی وارد چرخه اشتغال می‌شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: بر همین اساس مددجویانی که نیازمند آموزش هستند پس از فراگیری مهارت وارد بازار کار می‌شوند و برخی از مددجویان که تمایل به خویش‌فرمایی دارند پس از دریافت تسهیلات به‌ صورت مستقل ایجاد شغل می‌کنند.

وی افزود: سال جاری از سوی معاونت اشتغال و خودکفایی مرکز برنامه جدیدی برای اثربخشی بیشتر اعطای تسهیلات اشتغال و پایداری مشاغل ایجاد شده که تحت عنوان راهبران شغلی ارائه شده است.

دهقانی محمدآبادی گفت: در مدل خویش‌فرمایی مددجو می‌بایست در خصوص تمام فرآیندهای مربوط به مدیریت منابع مالی، بازاریابی، بازارسازی و برندسازی محصولات تولیدی اطلاعات کافی را برای راه‌اندازی کسب‌ وکار پایدار داشته باشد اما در مدل رهبران شغلی این موارد بر عهده هدایت‌گر شغلی خواهد بود و مددجو تنها  به تولید محصول خواهد پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح مددجو پس از دریافت تسهیلات زیر نظر راهبر شغلی اقدام به تولید محصول خواهد کرد و به‌نوعی به‌عنوان زیرمجموعه فرد کارآفرین مشغول فعالیت خواهد شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: از مزیت‌های این طرح تضمین خرید محصول تولیدی مددجو توسط راهبر شغلی است و مددجو دغدغه بازاریابی و فروش محصول خود را نخواهد داشت.

وی توضیح داد: نمونه این کار در استان قزوین در طرح اشتغال‌زایی میوه خشک‌کنی اجرا شده، در این طرح اولویت اشتغال با زنان سرپرست خانوار است چراکه این زنان دارای شرایط خاصی بوده و نیاز است عدم حضور آنها در خانه در کمترین حد باشد تا از وظیفه مادری دور نشوند از همین رو با هماهنگی انجام شده شرکتی را برای پشتیبانی این زنان مشخص کرده‌ایم.

دهقانی محمدآبادی عنوان کرد: زنان سرپرست خانواری که با دریافت تسهیلات اشتغال زایی دستگاه میوه خشک کنی دریافت کرده اند دیگر برای شناسایی نیاز بازار و خرید محصول و فروش محصول تولید شده دغدغه ای ندارند چراکه این شرکت مواد اولیه را با قیمتی کمتر خریداری و به آنها فروخته و محصول تولید شده را نیز از آنها خریداری می کند البته استفاده از راهبری شغلی این شرکت برای مددجویان اختیاری است ولی قطع یقین چنین روندی در فرصت زمانی و هزینه های تمام شده اشتغال زنان سرپرست خانوار تأثیر بسزایی دارد.

وی یادآورشد: با استقبال از حضور صاحبان ایده برای همکاری در این طر، از صاحبان ایده در سطح استان دعوت می‌کنیم درصورتی‌که طرح‌های تضمین‌ شده دارند به کمیته امداد استان مراجعه کنند تا پس از تائید طرح‌ها، نسبت به معرفی آنها به مددجویان به‌عنوان رهبران شغلی اقدام شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار