معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان:
معاون حفاظت و‌بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: ردیف اعتباری برای اجرای سامانه دوم آبرسانی نداریم و باید از محل ماده ۱۹ و توسط سرمایه گذار بخش خصوصی عملیاتی کنیم.
کد خبر: ۷۶۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳ 07 August 2019

 به گزارش خبرنگار تابناک ، حسن ساسانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: برای عملیاتی کردن سامانه دوم‌آبرسانی به اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی میزان ذخیره آب پشت سد زاینده رود را ۷۵۱ میلیون متر مکعب اعلام کرد و بیان داشت: این در حالی است که سال گذشته میزان ذخیره سد زاینده رود ۲۹۷ میلیون متر مکعب بود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان  ادامه داد : با توجه به بارش بالغ بر ۲ هزار و ۱۴۴ میلیمتر بارندگی در سرشاخه کوهرنگ و ۵۸ درصد بهبود بارندگی ها امسال توانستیم آب برای کشت تابستانه کشاورزان اختصاص دهیم در سه دوره ۱۵ روزه به کشاورزان غرب و یا دوره ۲۰ روزه به کشاورزان شرق تخصیص میاید.

وی با اشاره به اینکه باید در طول ۳ سال آینده به طور کامل کشت برنج از استان اصفهان حذف شود، ادامه داد: ما موظفیم حقابه کشاورزان را پرداخت کنیم اما نمی توانیم مانع کشت برنج بشویم اما از سوی جهاد کشاورزی محدودیت های زیادی را  برای برنج کاران قائل شدیم.

ساسانی با اظهار اینکه شهرداری برای آبیاری ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز اقدام به استفاده از آب زاینده رود کرده است، ادامه داد: شهرداری بدهکارترین نهاد به آب منطقه ای بخاطر برداشت آب از رودخانه هست.

وی با بیان اینکه برای احیای تالاب گاو خونی باید دبی آب را افزایش داده و  خروجی آب در بالاترین حجم‌ باشد که بخاطر برداشت های بی رویه آب و محدود بودن منابع آب این امکان وجود ندارد، اضافه کرد: بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب آب آمده داخل تالاب و حدود ۵ درصد تالاب پر شده که قرار نیست آب درحدی باشد که نفوذ کند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان  گفت: استفاده از پساب فاضلاب کشاورزی تنها برای آبیاری درختان غیر مثمر استفاده میشود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۴۰ هکتار ساخت و ساز غیر مجاز بیشتر به شکل ویلا در حریم رودخانه زاینده رود وجود دارد و باید تخریب شود ادامه داد: در سال های گذشته در حوزه ساخت و سازها در حریم رودخانه از سوی برخی مدیران کوتاهی شده است.

ساسانی از پر و مسدود کردن یک‌هزار و ۶۹۰ چاه غیر مجاز خبر داد و افزود: در همین راستا از  حدود ۷۱ میلیون متر مکعب برداشت غیر مجاز اب جلوگیری شد

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار