وزارت دفاع روسیه با انتشار فیلمی از تازه‌ترین هواپیمای بدون سرنشین خود پرده برداشت.
کد خبر: ۷۷۰۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ 08 August 2019

 

روسیه به تازگی از پهپاد تازه‌ای برای جنگ‌های مخفی رونمایی کرده است که مدعی است می‌تواند از مسکو به لندن پرواز کرده و بازگردد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ رسانه‌های غربی با انتشار این خبر اشاره کرده‌اند که این پهپاد به طرز مشکوکی شبیه یک "کاردستی" نسخه‌برداری شده از پهپاد لاکهید امریکایی است که آمریکا 12 سال پیش از آن رونمایی کرده بود.

مسکو با اعلام خبر ساخت پهپاد تازه اعلام کرده که برد این پهپاد بیش از سه هزار مایل است. روسیه مدعی شده که این پهپاد قابلیت شرکت در ماموریت‌های شناسایی هوایی را دارد.

 

 

این پهپاد به گفته مقام‌های روس 20 تن وزن دارد و می‌تواند از دید رادارها مخفی شود و با سرعت 625 مایل در ساعت حرکت می‌کند. از نظر ظاهری و طرح، این پهپاد شبیه پهپاد امریکایی لاکهید مارتین است که در سال 2007 میلادی معرفی شده بود.

فیلم پرواز موفق این هواپیما که آخوتنیک یا شکارچی نام دارد در حساب کاربری توئیتر وزارت دفاع روسیه نخستین بار منتشر شد.

گفته شده که این هواپیما توسط شرکت سوخو ساخته شده است و توانسته در نخستین پرواز آزمایشی بیش از 20 دقیقه در آسمان باشد.

گفتنی است، نزدیک به دو سال پیش رئیس جمهوری روسیه از موشک هایی سخن گفته بود که می توانند به مدت زمان نامحدود در فضا حرکت کنند و پس از دریافت دستور به هر هدفی در هر نقطه جهان برخورد کنند.

ولادیمیر پوتین در سخنرانی خود که چند هفته پیش از شروع هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این کشور برگزار شد، از چند تکنولوژی دیگر نیز یاد کرد که به گفته وی، روسیه را تبدیل به برترین کشور جهان در حوزه دفاع هوشمند کرده است.

وی افزود: هر کشوری که دست به حمله اتمی به روسیه بزند در واقع دست به پایان دنیا زده است چرا که اگر روسیه نباشد دلیلی ندارد که دیگر دنیا وجود داشته باشد.

تازه‌ترین هواپیمای بدون سرنشین روسیه در حالی رونمایی شده است که هفته گذشته مسکو و واشنگتن از پیمان منع موشک های هسته‌ای کوتاه و میان برد خارج شدند و آمریکا نیز ادعا کرد که بزودی سامانه موشکی خود را در آسیا مستقر خواهد کرد مساله ای که خشم چین را در پی داشت.

به نوشته خبرگزاری ایرنا، آمریکا به دنبال عقد پیمان موشکی جدید با چین و روسیه است با این وجود روس ها معتقدند که نیازی به از بین بردن پیمان موشکی نبود و روسیه و آمریکا می توانستند با مذاکره پای دیگر کشورها را نیز به عضویت در این پیمان باز کنند.

چینی‌ها همواره از مذاکره در خصوص سیستم موشکی خود خودداری کرده‌اند.

 
برچسب ها: پهباد روسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار