در جلسه کارگروه بررسی و تأیید واگذاری‎ پروژه‎های سرمایه‎گذاری میراث فرهنگی خوزستان، با واگذاری سه پروژه به بخش خصوصی موافقت شد.
کد خبر: ۷۷۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ 08 August 2019

در زمینه عمل به مفاد ماده 27 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور مبنی بر واگذاری پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‎ای استانی به بخش خصوصی دومین جلسه بررسی و تأیید واگذاری‎ها براساس ماده 27 دستورالعمل واگذاری به بخش خصوصی در اداره‎کل میراث فرهنگی استان و با حضور اعضا و نمایندگان دادگستری، سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی، معاونت عمرانی، اداره‎کل امور شهری و اداره‎کل امور اقتصاد و دارایی خوزستان و نیز نماینده شرکت مشاور در حوزه واگذاری پروژه‎های عمرانی برگزار شد.

این نشست با دستور کار بررسی اسناد تهیه شده 9 پروژه اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و فرهنگی استان که شامل بناهای تاریخی، مجموعه‎های آب‎درمانی و اردوگاه‎های گردشگری خوزستان بود، برگزار شد و پروژه‎ها از لحاظ اعتبار مورد نیاز برای تکمیل، نوع قرارداد و مدت زمان واگذاری به سرمایه‎گذار بررسی شدند.

در پایان این نشست موافقت اولیه برای واگذاری سه پروژه شامل بازارچه صنایع دستی غدیر اهواز، مجموعه آبدرمانی گل‎گیر مسجدسلیمان و مجموعه آبدرمانی گراب بهبهان که قابلیت انتقال به بخش خصوصی را دارا بودند حاصل شد. این پروژه‎ها توسط کارگروه تصویب شدند و پس از تهیه اسناد مزایده توسط شرکت مشاور و تأیید آن‎ها توسط کمیسیوناز طریق آگهی عمومی و دیگر شرایط مصرح در قانون به مزایده گذاشته خواهند شد.

این 9 پروژه‎ براساس اثر توسعه‎ای و اقتصادی‎ که بر فضای اجتماعی و اقتصادی منطقه دارند در اولویت واگذاری قرار گرفتند که نوع بهره‎برداری توسط سرمایه‎گذار بررسی و در نهایت با واگذاری سه پروژه موافقت شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار