مدیرکل بیمه سلامت خوزستان خبر داد:
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان از پوشش بیمه‌ای 45 درصدی جمعیت استان توسط این بیمه خبر داد.
کد خبر: ۷۷۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵ 09 August 2019

دکتر علی خسروی در نشست خبری که در اهواز برگزار شد، با تبریک روز خبرنگاراظهار کرد: جمعیت خوزستان 4 میلیون و 730 هزار نفر است که 2 میلیون و 109 هزار و 158 نفر از این جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و بنابراین حدود 45 درصد جمعیت استان، بیمه شده بیمه سلامت هستند

وی با اشاره به آمار مؤسسات طرف قرارداد در سال 97، افزود: در مجموع یک هزار و 801 موسسه با بیمه سلامت خوزستان قرارداد دارند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: در سال 97 یک هزار و 801 بازدید از موسسات و مطب پزشکان انجام شد که در حقیقت از همه مراکز تحت پوشش بازدید صددرصدی داشته‌ایم. در پی این بازدید‌ها 145 مورد مغایرت در موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت احصاء شده است که در این زمینه اقدامات لازم انجام شد.

خسروی با اشاره به آمار جمعیت بیماران خاص خوزستان در سال 97، تصریح کرد: در مجموع 3 هزار و 376 نفر کارت بیماری‌های خاص دریافت کرده‌اند که بیش از 44 میلیارد تومان برای درمان این بیماران پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در سال 97 بیش از 610 میلیارد تومان به موسسات طرف قرارداد پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با اشاره به پروژهای ملی اجراشده در سال 97، بیان کرد: پروژه استحقاق سنجی یکی از پروژه‌های ملی اجرا شده در سال 97 بوده است. با توجه به رایزنی‌های انجام شده، 34 بیمارستان دولتی دانشگاهی شامل کلیه بیمارستانهای دولتی دانشگاهی استان در پروژه استحقاق سنجی قرار گرفتند. با اجرای این طرح، بیش از 260 هزار فقره رفع همپوشانی جهت عدم استفاده افراد از چند صندوق بیمه ای به‌صورت همزمان در سال 97 انجام شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌ها، پروژه نسخه‌نویسی الکترونیک بوده است. مقرر شده بود که تا پایان سال 98، 30 درصد شهرستان‌های خوزستان در فاز نخست طرح نسخه‌نویسی الکترونیک آموزش داده شده و این طرح در این شهرستان‌ها راه‌اندازی شود که این موضوع در چهار ماهه نخست سال جاری محقق شد.

خسروی با اشاره به شهرستان‌های فعال در پروژه نسخه‌نویسی الکترونیک، افزود: حمیدیه، ایذه، اندیمشک، شوشتر، ماهشهر، شوش، آبادان و شادگان شهرستان‌های فعال در پروژه نسخه‌نویسی الکترونیک هستند. نسخه‌نویسی الکترونیک در این شهرستان‌ها بیش از 840 هزار بیمه شده و 249 مؤسسه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با اشاره به پرونده بستری الکترونیک هم عنوان کرد: بعد از رایزنی و برگزاری جلسات مکرر با روسای پنج دانشگاه و دانشکده‌های خوزستان مقرر شد که دانشگاه علوم پزشکی اهواز و دانشکده‌های آبادان، بهبهان، شوشتر و دزفول هر کدام علاوه‌ بر بسترسازی و ایجاد زیرساخت، تا شهریورماه سال جاری یک بیمارستان برای اجرای طرح پرونده بستری الکترونیک معرفی کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بیمه سلامت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار