رئیس کل بانک مرکزی در پست اینستاگرامی خود از کُندی شرکت های دولتی در ترخیص کالاهای اساسی و دپو در انبارهای بندر امام انتقاد کرد.
کد خبر: ۷۷۰۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 09 August 2019

رییس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی برای واردات کالاهای اساسی مستقیم ارز تخصیص می دهد و ارز مورد نیاز را از صادرکنندگان نمی گیرد؛ سامانه تعهد ارزی هم برای واردکنندگان راه اندازی شده و انجام تعهدات وارد کنندگان ، توسط بانک مرکزی پیگیری می شود.

به گزارش"تابناک"؛ عبدالناصر همتی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از نحوه ترخیص کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) در جنوب خوزستان با تاکید بر اینکه وظیفه بانک مرکزی به عنوان تامین کننده ارز این است که از نزدیک وضعیت ترخیص کالاهای اساسی را بررسی کند، افزود: در بندر امام خمینی(ره) تلاش زیادی برای واردات کالاهای اساسی مورد نیاز مردم انجام می شود.

وی ادامه داد: وجود مقادیر زیادی کالای اساسی نظیر نهاده های دامی در بندر امام خمینی (ره) امیدوار کننده است و میزان موجودی انبارها در این بندر نسبت به مدت مشابه پارسال ۹۰ درصد افزایش دارد.

رییس کل بانک مرکزی همچنین به تشریح دلیل حضورش در بندر امام خمینی(ره) پرداخت و افزود: دلیل کندی در خروج کالاهای اساسی از انبارها در این بندر مهمترین دغدغه ما در بانک مرکزی است و در تلاشیم این مشکل به زودی برطرف شود.

رییس شورای پول و اعتبار ادامه داد: امیدوارم با همکاری مسئولان بندر امام خمینی(ره) بتوانیم مشکلات را ریشه یابی و پیگیری کنیم تا تسهیلات بیشتری در اختیار واردکنندگان قرار دهیم و به فرآیند ترخیص و سپس انتقال کالاهای اساسی به مراکز هدف، سرعت بخشیم. 

وی گفت: سامانه تعهد ارزی برای واردکنندگان راه اندازی شده و اگر وارد کنندگان تعهدات خود را انجام ندهند، توسط بانک مرکزی پیگیری می شود.

وی افزود: خوشبختانه ورود ارز توسط صادرکنندگان در چند ماه اخیر افزایش یافته و ارزهایی را که از این طریق وارد می شود توانسته ایم به خوبی در اقتصاد کشور به کار گیریم.

بندر امام خمینی (ره) بزرگترین بندر کشوراز نظر توان ذخیره سازی انواع کالاها از قبیل محصولات فله خشک و مایع است که با برخورداری از ۳۸ پست اسکله به طول ۷ کیلومتر نزدیک ترین بندر جنوبی به مراکز صنعتی و جمعیتی کشور، کوتاهترین و مطمئن ترین پل ارتباطی با کشورهای عراق ، ترکیه ، حوزه قفقاز و اروپای شرقی، بهره مند از پتانسیل های مناسب پسکرانه ای جاده ای ، ریلی و هوایی از مهم ترین ویژگی های این بندر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار