رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: ۱۱ چالش پیش روی خوزستان در مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری بررسی شد که در اختیار رییس جمهوری قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۷۷۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴ 10 August 2019

امید حاجتی بیان کرد: هفته گذشته نشستی در مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری دراین زمینه برگزار شد و چالش ها، اولویت ها و نیز موضوعاتی که خارج از روال عادی کشور و استان ها در خوزستان وجود دارد، مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این نشست ۱۱ عنوان چالش های پیش روی خوزستان مطرح  و در اختیار مرکز استراتژیک نهاد ریاست جمهوری قرار گرفت و مقرر شد اطلاعات تکمیلی که خواسته شده به صورت گزارش های چکیده، تهیه، تدوین و به روزرسانی شود.

دبیر شورای برنامه ریزی خوزستان با اشاره به اینکه این گزارش ها به اطلاع رییس جمهوری و معاون اول ریاست جمهوری می رسد، افزود: این اقدام در راستای برنامه ریزی کاربردی و تصمیم گیری رییس جمهوری در سفرهای آتی به خوزستان ؛ صورت می گیرد.

وی گفت: همچنین هیات دولت نیز بر اساس این چالش ها در زمینه توسعه منطقه ای خوزستان تصمیم گیری خواهد کرد.

حاجتی این ۱۱ چالش را  مدیریت مهاجرت، فرسودگی زیرساخت ها، نرخ بالای بیکاری، ساختار دولتی خوزستان و توسعه نیافتن زنجیره ارزش افزوده، بحران های کارگری، لزوم تفویض اختیارات به مدیران استانی، انجام مسئولیت های اجتماعی شرکت های بزرگ دولتی و خصوصی، ایجاد ابزارهای مدیریت بانک ها در جهت توسعه استان، لزوم اجرای برنامه های حمایتی اجتماعی- فرهنگی در مناطق دو زبانه، نیاز به اجرای برنامه های توسعه در سکونتگاه های غیر رسمی و بافت های فرسوده و همچنین ضرورت تقویت مرزهای خوزستان بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: این موارد موضوعات اصلی هستند که خوزستان با آن روبه رو است که رسیدگی به آنها نیاز به توجه جداگانه و ویژه ای دارد.

حاجتی در پاسخ به این سوال که آیا تا پیش از این، چالش های خوزستان مورد واکاوی و بررسی قرار نگرفته بود، گفت: در خوزستان همواره این موارد مورد ارزیابی و آمایش قرار گرفته اند، به طوری که دستگاه ها و وزارتخانه ها بر اساس این موارد در استان خوزستان به انجام وظیفه می پردازند.

وی ادامه داد: اما این چالش ها قرار است به صورت گزارش های تخصصی به اطلاع رییس جمهوری برسد تا شاهد برنامه ریزی وسیع تری برای توسعه استان باشیم.

به گفته وی، مرکز استراتژیک نهاد ریاست جمهوری  این گزارش ها را به صورت چکیده در اختیار رییس جمهوری قرار می دهد.

بر اساس این گزارش، معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر روز یکشنبه خود به استان خوزستان، نرخ ۱۴ درصدی بیکاری، مهاجرت، جمعیت دانش آموختگان بیکار، بافت فرسوده و حاشیه نشینی را عمده آسیب های خوزستان بیان کرد و گفت: مدیریت خوزستان با دیگر استان ها کاملا متفاوت و پیچیده تر است؛ چرا که هم چالش ها و هم‌ ظرفیت های بزرگی دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار