معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر از آغاز احداث سایبان و مسیر ویژه عبور زایران خارجی اربعین حسینی در مرز شلمچه خبر داد و گفت:کار آماده سازی مسیر ویژه عبور زائران خارجی اربعین در مرز شلمچه با شتاب ادامه دارد و تا دهم شهریورماه تکمیل می شود.
کد خبر: ۷۷۰۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱ 10 August 2019

کورش مودت در آئین تجلیل از خبرنگاران اظهار داشت:با توجه به گرمای هوای منطقه در ایام اربعین امسال احداث سایبان در گذرگاه مرزی شلمچه تا نقطه صفر مرزی در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

وی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای آماده سازی زیرساخت های اربعین در گذرگاه مرزی شلمچه گفت: در حال حاضر ششمین جلسه ستاد اربعین در شهرستان خرمشهر برگزار و کمیته های این ستاد نیز تشکیل شده است ضمن اینکه به منظور هماهنگی نشستی با مدیران موکب های مردمی نیز برگزار می شود.

مودت به مسایل و مشکلات زیرساخت های اربعین نیز اشاره کرد و گفت: توسعه و ساماندهی پارکینگ خودروها همچنین توسعه  زیرساخت هایی چون آب و برق در مرز شلمچه از موارد ضروری در این رابطه است که باید در تکمیل آنها شتاب شود ضمن اینکه با توجه به گرمای هوا و استفاده از وسایل خنک کننده باید ولتاژ شبکه برق متناسب با نیاز موکب ها افزایش یابد همچنین تقویت فشار آب شبکه در گذرگاه مرزی شلمچه ضروری است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر از آمادگی نیروهای گذرنامه برای استقرار در مرز شلمچه خبر داد و گفت: علاوه بر استقرار نیروهای پلیس راهور ۳۵۰ نفر نیروی گذرنامه در ایام اربعین در مرز شلمچه مستقر می شوند.

پیگیری مشکل دپوی خودروهای اروندی در بندر خرمشهر 

وی در بخش دیگری به دپوی خودروهای اروندی در بندر خرمشهر اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۵۰ دستگاه خودرو بالای ۲ هزار و ۵۰۰ سی سی حدود ۲ سال است که در معرض نور آفتاب و گرما در بندر خرمشهر دپو شده که برخی از آنها دچار خسارت شده و با توجه به مراجعه مکرر مالکان آنها با هماهنگی مدیر عامل منطقه آزاد اروند و برگزاری نشستی با حضور اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مشکل ترخیص این خودروها پیگیری شد.

 وی در ادامه به گیت های خروجی منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: برای احداث گیت های خروجی منطقه آزاد اروند هزینه های زیادی صرف شده اما تاکنون نیروهای گمرک ایران در این گیت ها مستقر نشده اند .

مودت افزود: امید است با استقرار نیروهای گمرک ایران در گیت های خروجی منطقه آزاد اروند ضمن کنترل کالاها از مبادی خروجی گیت ها حقوق دولت و منطقه آزاد اروند تامین شود.

به گزارش ایرنا در اربعین سال گذشته ۵۳۵ هزار و ۵۷۲ زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ نفر زایر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زایر خارجی برای شرکت در همایش بزرگ اربعین حسینی از گذرگاه شلمچه راهی کربلای معلا شدند.

مرز شلمچه در فاصله ۱۵ کیلومتری خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

 ۲۷ مهرماه ۱۳۹۸ مطابق با بیستم صفر روز اربعین حسینی است.

حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه خوزستان از هفتم مهرماه (اول صفر) شروع می‌شود.

منبع: ايرنا
برچسب ها: اربعین حسینی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار