جمالی با اشاره به کمبود پرستار در کشور گفت: اکنون مشکلات مالی علت اصلی جذب نکردن پرستار در سراسر مراکز درمانی کشور است.
کد خبر: ۷۷۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴ 09 August 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمدجواد جمالی نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع کمبود پرستار در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر ما ۱۰۰ هزار پرستار در سراسر کشور کمبود داریم و بخشی از این مشکل به دلیل تناسب نامناسب مکانی و توزیع نیرو‌های پرستار در مراکز درمانی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس ادامه داد: در شهر فسا، برخی از پرستاران از ما درخواست فعالیت در بیمارستان‌های شهر را داده‌اند اما به دلیل وجود نیروی مازاد، در نهایت به شهر‌های دیگر از جمله تهران مراجعه می‌کنند.

جمالی اضافه کرد: در کلان شهر‌هایی مثل تهران کمبود پرستار به طور چشمگیر حس می‌شود و در برخی از بیمارستان‌های پایتخت، ماماها به جای پرستار مشغول به ارائه خدمات بهداشتی درمانی هستند.

رئیس اسبق بیمارستان ولیعصر ناجا ادامه داد: پرستاری شغل سختی است و بیشتر پرستاران، ۲ تا ۳ شیفت کاری در طول ۲۴ ساعت کار می‌کنند و به نظرم این مسئله به معنای تقسیم نامناسب پرستار در کشور است.

وی گفت: مشکلات مالی باعث شده است تا جذب پرستار در کشور تا به امروز محقق نشود و این مسئله منجر به کمبود نیروی پرستار در کشور شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار