رئیس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص شایعات مربوط به فوت یک بیمار بر اثر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۷۷۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ 10 August 2019

دکتر سید مهدی حسینی‌زاده با اشاره به انتشار کلیپ و مطلبی در فضای مجازی مبنی بر فوت یک بیمار بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو اظهار کرد: روز چهارشنبه (9 مردادماه) بیمار 23 ساله‌ای با علائم درد شکم و بی‌حالی به بیمارستان سینا در شهرستان کارون مراجعه کرد که بر اساس تشخیص احتمالی، تحت درمان‌های لازم قرار گرفت و آزمایش‌های لازم از وی اخذ شد.

وی افزود: بر اساس شرح حال، معاینات و آزمایش‌های اولیه، یکی از تشخیص‌ها احتمال بیماری عفونی تب کریمه کنگو بوده است که علاوه بر آغاز درمان، نمونه آزمایش‌ها جهت تحلیل دقیق‌تر به آزمایشگاه مرجع تهران ارسال شد.

حسینی‌زاده عنوان کرد: این بیمار در روز شنبه (12 مردادماه) فوت کرد که به دلیل عدم وصول جواب آزمایش‌های تکمیلی از تهران، کارشناسان بهداشتی مجبور به دفن بیمار بر اساس پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و به شکل قرنطینه‌ای شدند.

وی تصریح کرد: پس از دریافت جواب آزمایش‌های تکمیلی مشخص شد که این فرد به بیماری عفونی تب کریمه کنگو مبتلا نبوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از ابتلای سال 98 تاکنون هیچ موردی از ابتلا به تب کریمه کنگو در خوزستان مشاهده نشده است و از هموطنان درخواست می‌شود اخبار و اطلاعیه‌های حوزه سلامت خوزستان را تنها از مراجع رسمی دنبال کنند و به شایعات فضای مجازی توجه نداشته باشند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بهداشت ، بیماریها ، سلامت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار