وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دشمنان نظام می‌خواهند با مدیریت فضای مجازی از این طریق به کشور ضربه بزنند ولی با هوشیاری کامل و لازم در مقابل آن‌ها ایستادگی می‌کنیم چراکه زیرساخت‌های خوبی در حوزه فضای مجازی تدارک دیده‌شده است.
کد خبر: ۷۷۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱ 10 August 2019

 وزیر ارتباطات سامانه متمرکز مخابراتی جنوب شرق تهران را افتتاح کرد/آذری جهرمی: دشمنان با مدیریت فضای مجازی می‌خواهند به کشور ضربه بزنندبه گزارش تابناک تهران؛ فرماندار قرچک در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا توضیح داد:‌ مرکز خدمات مخابراتی در سال های گذشته به صورت متمرکز در تهران مستقر بود و شهروندان شهرستان های جنوب شرق تهران ( ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت) در زمان تماس گرفتن با سامانه ۱۱۸ به مرکز تهران متصل می‌شدند که این کار در برخی موارد مشکلاتی را در ارائه شماره موردنظر به همراه داشت.

بهمن خطیبی گفت: به منظور خدمت‌رسانی بهتر به مردم شهرستان‌های پاکدشت، قرچک، ورامین و پیشوا سامانه جامع متمرکز مخابراتی با استفاده از ۴۸ نیرو و ۲۴ میز پاسخگویی افتتاح شد و در خدمت مردم قرار گرفت.
وی اظهارداشت: ۲۴ خانم در نوبت صبح و ۲۴ مرد در نوبت عصر پاسخگوی مردم خواهند بود.
خطیبی تصریح کرد: قرچک با ۶۳ هزار مشترک مخابرات یکی از شهرستان های پیشرو در امر ارتباطات است که تمامی مناطق شهری و روستایی آن از خدمات تلفن ثابت، اینترنت پرسرعت و خدمات اپراتورهای مختلف تلفن همراه برخوردار است.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در ادامه این سفر به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: دشمنان نظام می‌خواهند با مدیریت فضای مجازی از این طریق به کشور ضربه بزنند ولی با هوشیاری کامل و لازم در مقابل آن‌ها ایستادگی می‌کنیم چراکه زیرساخت‌های خوبی در حوزه فضای مجازی تدارک دیده‌شده است.

وی گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی سخت مردم تهران که بالاجبار به شهرستان‌های استان تهران رجوع کردند، باید این موضوع برنامه‌ریزی شود چراکه در همین راستا اقدامات مناسب در حوزه ارتباطات انجام‌شده است.

وزیر ارتباطات افزود: در شهرستان قرچک همه روستاها به پروژه اینترنت نوری متصل شدند و در دو شهرستان دیگر نیز تا ۸۰ درصد وصل می‌شوند.

جهرمی بیان کرد: در حوزه ارتباطات بیش از ۸۰ درصد خرید و اقدامات در وزارت ارتباطات بومی‌شده است و اکثر تجهیزات تولید ایران و بومی هستند.

وی ادامه داد: در حوزه ارتباطات نیازمند شدید به ارز بودیم و بومی‌سازی قطعات باعث شد تا این نیازمندی کاهش یابد.

وزیر ارتباطات عنوان کرد: با توجه به چالش‌های اقتصادی، تعرفه‌های ارتباطی در کشور افرایشی نداشته است، بااینکه فشارهای اقتصادی به شرکت‌های ارتباطی وارد شد اما این فشار به جامعه منتقل نشد.

جهرمی تأکید کرد: از مهم‌ترین اقدامات این بود که اپراتورها را با یکدیگر متحد کردیم تا در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کنند و با این روش هزینه‌های جانبی آن‌ها کاهش پیداکرده است.

وی یادآور شد: بعضی از شرکت‌های مخابرات، کارمندان بازنشسته، مطالباتی دارد که به‌زودی این موارد و مطالبات انجام خواهد شد؛ از اولویت‌های کاری  شرکت مخابرات وحدت رویه بوده است و وزارت ارتباطات اقدام به چابک سازی کرد و ساختار متمرکزی صورت گرفت.

وزیر ارتباطات ادامه داد: سامانه متمرکز مخابراتی از اقدامات مهم شرکت مخابرات است که با متمرکز سازی می‌شود خدمات بهبود یابد و یکپارچگی صورت می‌گیرد.

جهرمی در ادامه مراسم افتتاح سامانه متمرکز خدمات مخابراتی جنوب شرق استان تهران تأکید کرد: باید به فکر بازنشسته‌ها و کارکنان شرکت ارتباطات بود و معیشت این کارکنان از برنامه‌های کاری مخابرات است و تأمین معیشت کارکنان باید از خدمات ارائه‌شده مخابرات تأمین می‌شود.

وی در پایان در خصوص فضای مجازی خاطرنشان کرد: شهرستان قرچک، مشهد الشهدای قیام ۱۵ خرداد است و در زمان جنگ تحمیلی و در دفاع از حرم شهدای شاخصی را تقدیم انقلاب کرده است و این شهدا کار وزارت ارتباطات در این منطقه سخت کرده چراکه برای امنیت این کشور به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

باید فضای مجازی مدیریت شود

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم شهرستان ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس، در ادامه این مراسم اظهار داشت: همه مردم ایران در هرلحظه با وزارت ارتباطات زندگی می‌کنند و از خدمات این وزارتخانه بهره‌مند هستند.

وی گفت: ایران در حوزه ارتباطات در جهان جزو کشورهای برتر و حلقه اول جهان هستیم و عالمان به این علم در جهان در مقابل نخبه‌های ایران سر تعظیم فرود می‌آورند.

نماینده دیار ۱۵ خرداد افزود: در حوزه ارتباطات در شهرستان‌های جنوب شرق بیش از ۴۰ میلیارد هزینه شده است که جای تقدیر دارد چراکه مردم دشت ورامین لیاقت داشتن بهترین خدمات رادارند.

نقوی حسینی بیان کرد: در حال حاضر به فضای مجازی ایراداتی گرفته می‌شود و وزارت ارتباطات اقدامات زیر بنایی انجام می‌دهد و همه دستگاه‌های اجرایی نیز باید در حوزه فضای مجازی وزارت ارتباطات را همراهی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید فضای مجازی مدیریت شود و در راستای اقدامات انقلابی پیش رویم.

لازم به ذکر است؛ شهرستان‌های جنوب شرق تهران بیش از یک میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار