سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از آغاز فعالیت ۳۶ پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ در سراسر استان خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۷۷۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸ 11 August 2019

مهدی رفیعی‌دهکردی اظهار کرد: آموزش و پرورش استان مانند سال‌های گذشته با به کارگیری ۱۰۰ نفر از مشاوران تخصصی خود در سطح مناطق و نواحی استان، اقدام به راه‌اندازی ۳۶ پایگاه انتخاب رشته کرده است.

وی با برشمردن ویژگی‌های این پایگاه‌های انتخاب رشته، خاطرنشان‌کرد: مشاوران حاضر در این پایگاه‌های انتخاب رشته دارای تجربه بالایی در حوزه انتخاب رشته هستند و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این پایگاه‌ها با اطمینان نسبت به دریافت خدمات مشاوره‌ای اقدام کنند.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به ساز و کار ارائه خدمات مشاوره‌ای در این پایگاه‌ها، توضیح داد: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش، استفاده از پایگاه داده اختصاصی سازمان سنجش آموزش کشور است. در این روش به هر دانش‌آموزان یک کد اختصاصی تعلق خواهد گرفت و بر اساس اطلاعات دانش‌آموز، انتخاب رشته مجازی وی صورت خواهد گرفت.

رفیعی‌دهکردی اضافه کرد: علاوه بر انتخاب رشته مجازی، انجام مشاوره اختصاصی فردی نیز در پایگاه‌های انتخاب رشته سراسر استان در دستور کار مشاوران مستقر در پایگاه‌ها قرار دارد. در این راستا همکاران ما در این پایگاه‌ها با اختصاص وقت اختصاصی به داوطلبان و برگزاری جلسه مشاوره‌ای به داوطلبان، در انتخاب رشته صحیح بر اساس علاقه کمک می‌کنند. مشاوران نیز برای کمک به داوطلبان در صورت تمایل آنان آزمون سنجش علاقه برگزار می‌کنند تا انتخاب صحیح برای داوطلبان تسهیل شود.

وی در ادامه مهمترین اصل در انتخاب رشته را توجه به علایق فردی داوطلبان دانست و خاطرنشان‌کرد: خانواده‌ها باید علاقه فردی فرزندان خود را به عنوان یک اصل کلی در انتخاب رشته در نظر بگیرند. همچنین لازم است برای فرآیند مهم و سرنوشت‌ساز انتخاب رشته صرفا به مشاوران کارآزموده، مجرب و قایل اعتماد مراجعه کنند زیرا انتخاب رشته به عنوان کنکور دوم داوطلبان تلقی می شود.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان یادآور شد: کنکور سراسری ۹۸ به عنوان نقطه عطفی در مسیر دانش‌آموزان کنکوری خوزستان قلمداد می‌شود، چرا که دو نفر از رتبه‌های برتر کشوری این کنکور از فرزندان خوزستانی بودند. کسب رتبه یک کشوری گروه آزمایشی ریاضی و همچنین کسب رتبه ۹ کشوری گروه آزمایشی تجربی انگیزه و نشاط مضاعفی را به دانش‌آموزان خوزستانی تزریق کرده است. امیدواریم کسب این رتبه‌ها زمینه رتبه آوری دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری ۹۹ را فراهم کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار