معاون وزیر راه و شهرسازی:
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز ساخت جاده تخریب شده خرم آباد-پلدختر، درباره آخرین وضعیت راه آهن شلمچه - بصره گفت:عراق هنوز اراضی مورد نظر برای ساخت این خط ریلی را واگذار نکرده است.
کد خبر: ۷۷۰۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ 11 August 2019

خیرالله خادمی در نشست خبری درباره افزایش سرعت قطار مسافری تهران – رشت و کاهش زمان تردد گفت: در حال حاضر این قطار مسیر تهران – رشت را بین ۴ تا ۴.۵ ساعت طی می کند و ۴۰ کیلومتر از این مسیر دو خطه است. قرار است سرعت قطار مسافری تهران – رشت افزایش یافته اما در حال حاضر متوسط سرعت این قطار ۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، درباره الکترونیکی شدن اخذ عوارض آزادراهها گفت: در حال حاضر ۴ ازادراه دولتی در اطراف تهران به این سامانه متصل هستند و عوارض آنها به صورت الکترونیکی و قرائت پلاک توسط دوربین اخذ می‌شود اما آزادراههای خصوصی هنوز متصل نشده اند و جلساتی با مدیران عامل این آزادراهها برگزار کرده ایم و مشکل اصلی آنها این است که باید مطمئن شوند پول هایی که به صورت الکترونیکی به عنوان عوارض از خودروهای عبوری اخذ می‌شود را به مدیران آزادراههای خصوصی برگشت می دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین یکی دیگر از مسائلی که آزادراههای خصوصی مطرح می‌کنند هزینه‌ای است که باید بابت تردد خودروهای سنگین و کامیون های چندمحوره اخذ شود. از همین رو باید با پلیس راهور و سازمان راهداری هماهنگ شویم تا سامانه پلاک خودروهای سنگین با سامانه عوارض الکترونیکی آزادراهها متصل شود که اگر خودروهای سنگین، عوارض آزادراهی را پرداخت نکنند در سابقه پلاک آنها ثبت شود.

به گفته خادمی تعداد ترددهای ثبت شده با دوربین پلاک خوان از زمان آغاز اخذ الکترونیکی عوارض آزادراهها نسبت به اخذ سنتی عوارض با استفاده از صدور قبض عوارض در برخی آزادراهها تا ۳۰ درصد افزایش یافته که نشان می دهد درآمد عوارض الکترونیکی آزادراهها بیشتر شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل درباره آزادراه منجیل – رودبار گفت: این قطعه ۸ کیلومتری از آزادراه قزوین –رشت برای احداث نیاز به منابع مالی دارد و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده که تا پایان سال ۹۹، ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این آزادراه اعتبار تخصیص داده می‌شود اما هنوز این  مبلغ  اختصاص نیافته است ضمن اینکه قرار است باند رفت آزادراه منجیل – رودبار ساخته شده ولی باند برگشت همان جاده قدیم رشت به قزوین محدوده منجیل که مرکز فروش زیتون و محصولات کشاورزان منطقه است به عنوان باند برگشت باقی بماند.

معاون وزیر راه درباره سفر هفته گذشته خود همراه با وزیر راه و شهرسازی به استان لرستان گفت: پنجشنبه هفته قبل همراه اسلامی از راههای سیل زده و تخریب شده در اثر سیل لرستان بازدید داشتیم که مهمترین اقدام انجام شده در این سفر، آغاز ساخت راه جایگزین محور خرم آباد – پلدختر بود که یک مسیر ترانزیتی قدیمی و حلقه ارتباطی استان های خوزستان و ایلام با مرکز کشور است.

وی یادآور شد: ۴۰ کیلومتر از جاده قدیم خرم آباد پلدختر به کامل تخریب شده و ۶۰ کیلومتر نیز قابل تردد نبود. اما به دستور وزیر راه و شهرسازی و منابعی که سازمان برنامه و بودجه در اختیار ما قرار داد قرار شد این محور احیا شود؛ برنامه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، ساخت ۹۵ کیلومتر مسیر جایگزین است که قطعه اول این مسیر روز پنجشنبه به دستور وزیر راه و شهرسازی و با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: در کنار این مسیر با حضور وزیر راه و شهرسازی از چند پل اضطراری خرپایی برای اتصال روستاها و مناطق غرب رودخانه کشکان که توسط سازمان راهداری احداث و نصب شده بود بهره برداری شد.

خادمی درباره راه آهن شلمچه – بصره گفت: عراقی ها هنوز اراضی مورد نظر در خاک عراق را به ایران واگذار نکرده اند. هفته گذشته هیاتی از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و بنیاد مستضعفان به عنوان مجری پروژه از محل ساخت این محور ریلی در عراق بازدید کردند. ضمن اینکه مطالعات این پروژه هنوز تکمیل نشده و باید قبل از آغاز ساخت، مطالعات مورد نظر تکمیل شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار