سرپرست اداره کل ثبت احوال خراسان‌جنوبی از رشد آمار ازدواج در هفته ازدواج (12 تا15 مردادماه) خبر داد و گفت: طی این مدت نیز 70 فقره ازدواج در استان ثبت شده است.
کد خبر: ۷۷۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ 11 August 2019

علیرضا مهرآور از ثبت دوهزار و ۵۰۷ واقعه ازدواج طی چهار ماه امسال خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد ۹۳۶ پیوند روستایی و یک هزارو ۵۷۱ پیوند شهری بوده است.

وی با اعلام اینکه میانگین سنی ازدواج طی این مدت در استان برای آقایان ۲۷ سال و برای بانوان ۲۲ سال بوده، بیان داشت: بیشترین آمار ازدواج برای شهرستان بیرجند با ۹۷۷ فقره و کمترین آمار از بشرویه با ۹۳ فقره بوده است.

سرپرست اداره کل ثبت احوال خراسان‌جنوبی از رشد آمار ازدواج در هفته ازدواج (12 تا15 مردادماه)  خبر داد و تبیین کرد: طی این مدت نیز 70 فقره ازدواج در استان ثبت شده است.

مهرآور با بیان اینکه از این تعداد ۴۸ فقره پیوند شهری و ۲۲ فقره پیوند روستایی بوده، تصریح کرد: بیشترین آمار مربوط به شهرستان بیرجند و کمترین آن مربوط به شهرستان سربیشه است.

وی به تشریح ازدواج‌های ثبت شده طی هفته ازدواج پرداخت و مطرح کرد: این ازدواج‌ها شامل پنج فقره ازدواج با مردان جوان ۱۶ سال، دو فقره ازدواج برای دو زن با ۱۰ سال سن، یک مورد ازدواج برای مسن‌ترین مرد استان با ۹۲ سال سن و یک مورد ازدواج برای مسن‌ترین زن با ۶۴ سال سن ثبت شده است.

سرپرست اداره کل ثبت احوال خراسان‌جنوبی در ادامه از ثبت‌نام ۱۶هزار و 691 نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی در سال جاری در استان خبر داد و گفت: از ابتدای طرح صدور کارت ملی هوشمند 510 هزار و ۴۲۸ نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی درخواست خود را ثبت کردند.

مهرآور با اعلام اینکه هنوز ۸۰ هزار نفر از جمعیت استان برای دریافت کارت ملی هوشمند هیچ‌گونه اقدامی انجام نداده‌اند، مطرح کرد: افراد باقی‌مانده نیز هرچه زودتر باید در زمینه دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند زیرا کلیه خدمات اداری و بانکی فقط با کارت هوشمند ملی انجام می‌شود.

وی با اشاره به روند صدور کارت ملی هوشمند، خاطرنشان کرد: درصورتی که چاپخانه دولتی بدنه کارت هوشمند را در اختیار ثبت احوال قرار دهد ظرف مدت ۲۰ روز کارت تمامی افراد صادر و در اختیارشان قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار