مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به گستردگی فضای مجازی در جامعه و توسعه روزافزون آن گفت: این فضا در حال حاضر به دفتر یادداشت مخاطبان تبدیل شده است.
کد خبر: ۷۷۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵ 11 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام خدایاری روز یکشنبه  با اشاره به تداخل فضای مجازی با رسالت خبرنگاران افزود: هم‌اکنون فضای مجازی در جامعه ما رها شده و بدون متولی بوده که این امر نیازمند ساماندهی و بازتعریف دوباره است.

وی اضافه کرد: شمار کاربران این فضا در کشورمان در حال حاضر به بیش از ۲۹ میلیون نفر رسیده که این تعداد هر روز در حال افزایش است.

وی بیان کرد: این گستردگی فضای مجازی می‌تواند به عنوان فرصتی برای جامعه ما تبدیل شود و از آن برای ایجاد شغل و رفع بیکاری در جامعه تبدیل کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی مانند هر شغل دیگر نیازمند مهارت و تخصص است و خبرنگاران نیز باید برای ارتقای سواد رسانه‌ای خود تلاش کنند،  اظهار داشت: به همان اندازه که سواد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برای جامعه لازم است، سواد رسانه‌ای نیز یکی از نیازمندی‌های ارتقا و توسعه پایدار به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام خدایاری ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند با بیان رویدادها و توازن و تعادل در زمینه مسایل مختلف نقش مهمی در جامعه ایفا کنند که لازمه آن مهارت‌آموزی و افرایش دانش خبرنگاران است.

وی افزود: خبرنگاران باید با فرهنگ، موسیقی، ادب، سیاست و باورها و پندارهای جامعه خود آشنا باشند تا زمینه موفقیت خود در کار رسانه‌ای را فراهم کنند.

وی در خصوص مسکن خبرنگاران نیز گفت: این طرح از چند سال قبل در استان شروع شده و تعدادی از خبرنگاران در مرکز استان (ارومیه) مسکن دریافت کرده‌اند و سال گذشته نیز اسناد مسکن خبرنگاران شهرستان خوی به آنان واگذار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با همکاری فرمانداران این طرح در سایر شهرستان‌ها نیز پیگیری می‌شود و خبرنگان فعال می‌توانند صاحب‌خانه شوند.

حجت‌الاسلام خدایاری در خصوص واگذاری تسهیلات بانکی به خبرنگاران نیز اظهار داشت: با همکاری استانداری امسال به بیش از ۱۰۰ خبرنگار فعال تسهیلات بانکی ۱۰۰ میلیون ریالی اعطا می‌شود.

وی با اشاره به تخصیص ۱۵ هزار تن کاغذ از سوی معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آذربایجان‌غربی گفت: با واگذاری این میزان، مشکل کمبود کاغذ مطبوعات استان برطرف خواهد شد.

وی با قدردانی از حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی از رسانه‌های این استان اضافه کرد: امسال بخشی از ساختمان خانه مطبوعات استان با مساعدت استانداری تکمیل و برای اتمام آن در بودجه سال آینده نیز اعتبار لازم پیش‌بینی می‌شود.

در آذربایجان‌غربی، ۱۲۰ نشریه به صورت مکتوب و ۵۴ پایگاه خبری به صورت الکترونیکی مجوز فعالیت داشته و ۳۵۰ خبرنگار نیز در حال فعالیت هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار