معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خوزستان گفت: مبلغی بالغ بر 137 میلیاردو 237 میلیون ریال زکات در سه ماه امسال جمع آوری شد که بخش عمده آن مربوط به زکات فطریه است.
کد خبر: ۷۷۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴ 13 August 2019

محمدرضا حیدری، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خوزستان اظهار کرد: درآمد کمیته امداد در 3 ماهه اول امسال در مجموع عددی در حدود 633 میلیارد و 337 میلیون ریال بوده است که نسبت به سال قبل 129 درصد رشد داشته  است.

وی افزود: این مبلغ در چند سرفصل تحت عناوین کمک‌های مردمی صدقات، زکات و کفارات، طرح اکرام ایتام و سرفصل جدیدی تحت عنوان کمک‌های مبتنی برنیاز به صورت جذب سپرده قرض الحسنه جمع آوری شده است.

 معاون کمیته امداد خوزستان با اشاره به اینکه بخش عمده این مبلغ مربوط به زکات است، افزود: در سه ماهه نخست سال 98 مبلغی قریب به 137میلیارد و 237 میلیون ریال زکات از سراسر  خوزستان جمع اوری شده است که هم زکات واجب و هم مستحب را شامل می‌شود و باتوجه به اینکه عید فطر را هم در این سه ماهه اول داشتیم بخش عمده آن متعلق به زکات فطریه است. این مبلغ نسبت به سال قبل 138 درصد رشد داشته است .

حیدری معاون مشارکت های مردمی بیان کرد: زکات شورایی دارد که رئیس شورا در کل استان نماینده ولی فقیه است و استاندار خوزستان معاون این شورا است،  کمیته امتداد نیز دبیرخانه ی شورای زکات است و تنها وظیفه ی ثبت و ضبط کمک‌های مردمی را تحت عنوان زکات و کفارات را برعهده دارد.

وی در ارتباط با موارد مصرف زکات گفت: در عرف کار به این صورت است که عددی که به عنوان زکات از هر شهر یا روستا که جمع آوری می‌شود در راستای رفع مشکلات و چالش‌های همان بخش قرار می‌گیرد که وظیفه دبیرخانه شورای زکات این است که مبلغی را که به عنوان زکات دریافت می‌کند 80درصد را به عنوان رفع نیاز نیازمندان به عنوان جهیزیه، درمان ،امور تحصیلی نیاز مندان،و 20 درصد آن به امور عمرانی و عام المنفعه مانند احداث راه، مسکن، مسجد و ... اختصاص دهد.

وی افزود: هر میزان زکات که از قِبَل عنایات مردم جمع آوری شود تنها تا 20 درصد مجاز هستیم صرف امور عام المنفعه کنیم و 80 درصد آن در راستای رفع نیاز نیازمندان است. 

حیدری با اشاره به اوضاع نابسامان اقتصادی گفت: علی رغم فشارهای اقتصادی و مشکلات معیشتی که پیش آمده و مردم دچار مشکل هستند کمیته امداد همچنان به عنوان یک نهاد پیشرو واسطه‌ای بین خیرین و نیازمندان است.

منبع: فارس
برچسب ها: زکات ، کمیته امداد ، اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار