رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: در حوزه جرایم مالی، کلاهبرداران بیشتر از فیشینگ استفاده می‌کنند به گونه‌ای که ۵۸ درصد جرائم این حوزه را تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۷۷۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲ 13 August 2019

 به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی کریمی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه اظهار داشت: مجرمان با ارسال پیامک به قربانیان با عناوینی، چون استخدام، سبدکالا، سهام عدالت، ثبت نام کارت سوخت لینک سایت‌های فیشنگ آنان را ترغیب به کلیک کردن بر روی آن می‌کنند.

وی ادامه داد: فیشینگ به معنای ساخت صفحه‌ای با ظاهری کاملاً یکسان با درگاه پرداخت بانک می‌باشد، اگر افراد قربانی وارد چنین صفحاتی شود، ممکن است در نگاه اول تصور کنند که وارد سایت اصلی شده و اطلاعات کارت خود را وارد می‌نمایند، اما در واقع تمامی اطلاعات کارت بانکی که شامل رمزدوم، cvv، تاریخ انقضای کارت می‌شود را برای مجرم ارسال می‌نمایند.

سرهنگ کریمی گفت: در چهارماه سال ۹۸ فیشینگ ۵۸ درصد کل جرایم پلیس فتا استان کرمانشاه را شامل شده است که نشان دهنده ضعف همشهریان در شناخت سایت‌های جعلی و استفاده بدون رعایت نکات امنیتی از فضای سایبر و خرید اینترنتی می‌باشد.

این مقام ارشد انتتظامی با بیان اینکه سایت‌هایی که در آن اطلاعات مالی وارد میشود می‌بایست از پروتکل SSL استفاده نمایند به شهروندان توصیه کرد: مشخصه تمامی درگاه‌های بانکی که قبل از آدرس آن قرار می‌گیرد، عبارت https:// می‌باشد.

رییس پلیس فتا تصریح کرد: از سوی دیگر پس از نام بانک تمام درگاه‌های بانکی کشور می‌بایست آدرس shaparak.ir وجود داشته باشد، همچنین وجود علامت قفل سبز رنگ مانند، در کنار صفحات آدرس اینترنتی را هم در تشخیص اعتبار سایت اینترنتی، از دیگر موارد تشخیص صفحات جعلی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار