با شعار "سازگاری با تغییر اقلیم"
دومین جشنواره نیرو و رسانه با شعار محوری "سازگاری با تغییر اقلیم" نیمه اول اسفندماه امسال برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۷۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ 14 August 2019

بنا بر اعلام مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو، صدیقه ببران ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: دومین جشنواره نیرو و رسانه با شعار محوری "سازگاری با تغییر اقلیم" نیمه اول اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری جشنواره را اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی درباره تغییر اقلیم و سازگاری با این پدیده با محوریت تاثیر آن بر صنعت آب و برق برشمرد .

مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو تصریح کرد: بررسی تحولات سرزمینی الگوهای رفتاری، اجتماعی و تغییرات تکنولوژیک در صنعت آب و برق و همچنین جلب مشارکت رسانه و شبکه‌‌های اجتماعی در برنامه‌های سازگاری با تغییر اقلیم از دیگر اهداف برگزاری دومین جشنواره نیرو و رسانه است.

ببران عنوان کرد: برای این دوره از جشنواره محورهایی از جمله تجربیات موفق مرتبط با مدیریت مصرف و کاهش تلفات آب و برق، تجربیات موفق سازگاری با کم آبی در حوزه‌های کشاورزی، توانمندی‌های بخش‌های غیردولتی و دولتی در حوزه‌های آب و برق، مهاجرت‌های ناشی از تغییر اقلیم و پایداری سکونتگاه‌ها در این شرایط و همچنین آمایش سرزمین و سازگاری با تغییر اقلیم در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو افزود: تغییر الگوی زندگی و مصرف شهری و روستایی در شرایط تغییر اقلیم، مدیریت تامین و مصرف آب، غذا و انرژی در شرایط تغییر اقلیم، اهمیت استفاده از آب خاکستری و مصرف مجدد پساب در سازگاری با تغییر اقلیم، تاثیر تغییر اقلیم، فقر و نابرابری، چالش‌های اجتماعی – اقتصادی در توسعه پایدار و تاب‌آوری جامعه، کاهش مخاطرات تغییرات اقلیم در ایران و کاهش تنش‌‌های ناشی از ازدیاد جمعیت، پایدارسازی منابع آب و انرژی و مدیریت ریسک در شرایط اقلیم و همچنین وقوع سیلاب‌های بزرگ، گرمایش زمین و تغییرات جمعیتی و اجتماعی در اثر تغییر اقلیم از دیگر محورهای دومین جشنواره نیرو و رسانه است.

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره نیرو و رسانه رشته‌هایی از جله تیتر، خبر، گزارش، مصاحبه، طرح، اینفوگرافی، طنز و کاریکاتور، سرمقاله و یادداشت، مقاله، عکس و گرافیک، صفحه‌ آرایی و موشن گرافی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو زمان ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را یکم تا ۳۰ مهرماه امسال عنوان کرد و گفت: بازه زمانی انتشار آثار باید از اول فروردین‌ماه تا ۳۱ شهریور سال ۹۸ در یکی از رسانه‌های رسمی، مکتوب، و دیداری و شنیداری باشد که علاقه‌مندان به منظور شرکت در این دوره از جشنواره نیرو و رسانه می‌توانند به وب سایت این جشنواره به نشانی www.pr.moe.gov.ir مراجعه کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: وزارت نیرو ، جشنواره
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار