مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی
مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ بسیجی در قالب ۹۰ اردوی جهادی در ساخت خانه‌های سیل زده روستا‌های نقاط مختلف این استان مشارکت دارند
کد خبر: ۷۷۱۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴ 14 August 2019

۲ هزار و ۵۰۰ بسیجی در ساخت خانه های سیل زده استان مرکزی مشارکت دارند

 امید محترمی افزود: ساخت ۳۰۰ خانه تخریب شده از سیلاب بهاره امسال در ۱۷۰ روستای استان مرکزی به بسیج سازندگی سپاه روح الله این استان واگذار شده است  و تلاش می‌شود تا آخر تابستان سال جاری بخش عمده‌ای از این خانه‌های روستایی به افراد تحویل شود.
وی ادامه داد داد: پیشرفت فرآیند ساختخانه‌های آسیب دیده از سیلاب توسط نیرو‌های بسیجی استان  ۱۰ تا ۸۰ درصد است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: ارد‌های هجرت دانش آموزی نیز از ابتدای تابستان با هدف رنگ آمیزی دیوار‌ها و تعمیر زیرساخت‌ها و میز و نیمکت‌های مدارس به نقاط مختلف استان اعزام شدند و عملیات رنگ آمیزی در ۹۰ مدرسه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود تا پایان تابستان بیش از ۵۰ هزار متر مربع رنگ آمیزی انجام شود.

محترمی در خصوص فعالیت‌های اشتغالزایی بسیج سازندگی استان مرکزی نیز گفت: بیش از ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی امسال در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی به متقاضیان پرداخت شد که بیش از ۱۷۰ فرصت شغلی به دنبال داشته است.

وی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بسیج سازندگی سپاه روح الله در سال جاری نیز ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بسیج سازندگی استان و یا هر یک از شهرستان‌ها طرح‌های اشتغالزایی خود را ارایه کنند و در صورت تامین اعتبارات، تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در ۱۴ بخش پرورش دام سنگین، کاشت زعفران، صنایع دستی، پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، کشت گیاهان دارویی، پرورش شترمرغ، پرورش بلدرچین، داربستی کردن باغات انگور، پرورش زنبور عسل، پرورش ماهی، محصولات گلخانه‌ای و صنایع تبدیلی به متقاضیان پرداخت شد.

در سال ۱۳۷۹ بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری آغاز به کار کرد و به دنبال آن هم اردو‌های جهادی با اعزام دانش آموزان و دانشجویان در ایام تعطیلات به مناطق محروم با هدف محرومیت زدایی راه اندازی شد.

بیش از ۴۵۰ اردوی جهادی در نقاط مختلف استان مرکزی زیر نظر بسیج سازندگی این استان سازماندهی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار