نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر کشور گفت: هلال احمر در سیلاب امسال در خدمت به مردم و سیل‌زدگان در کنار دیگر دستگاه‌ها خوش درخشید.
کد خبر: ۷۷۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹ 14 August 2019

امروز درمراسمی با حضور حجت الاسلام و المسلمین  عبدالحسین معزی نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر ،از حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا که به مدت پنج سال مسئولیت دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان را به عهده داشت تجلیل و حجت الاسلام محمد انصاری به عنوان مسئول جدید این دفتر معرفی شد.

به گزارش"تابناک"؛ حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان در محل این نهاد که با حضور جمعی از کارکنان هلال احمر برگزار شد بیان کرد: در جریان سیل اخیر در خوزستان اعتماد مردم به هلال احمر نیز با توجه به امدادرسانی خوبی که داشت بیشتر شد.

وی گفت: حادثه سیل وظیفه سنگینی را برای هلال احمر به دنبال داشت و این جمعیت باید برای نگه داشت اعتمادی که در بین مردم ایجاد کرده تلاش کند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر افزود: فعالیت های بشر دوستانه هلال احمر یک فرهنگ اجتماعی است و باید این فرهنگ ترویج یابد؛ هلال احمر عامل سرمایه اجتماعی است و بزرگترین سرمایه هلال احمر جلب اعتماد مردم است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر بیان کرد: مردم در مناطق سیل زده در معرض آسیب جدی افسردگی و نومیدی هستند و مسئولان باید شرایط را به گونه ای در این مناطق فراهم کنند تا مردم از این آسیب ها به دور باشند.

وی گفت: استاندار خوزستان زیر کشت بردن ۲۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در مناطق سیل زده را از فعالیت ها برای افزایش امیدواری نام برده که این کار می تواند به افزایش امید به زندگی کمک کند.

حجت الاسلام و المسلمین معزی ادامه داد: مسئولان در خوزستان به ۲ موضوع بسیار مهم افسردگی و نومیدی در مناطق سیل زده خوزستان توجه داشته باشند و با بازسازی خانه ها و مناطق آسیب دیده از سیل، امید را به این مناطق بازگردانند.

وی  در ادامه با اشاره به اهمیت مستند سازی حادثه ها بیان کرد: مستند سازی از حوادث از جمله اهداف هلال احمر است تا در وقوع حوادث در آینده تجربه لازم برای کاهش آسیب ها و کمک رسانی را داشته باشیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر بیان کرد: دشمن به دنبال کاهش امید مردم به نظام است، دشمنانی همچون آمریکا در صورتی وارد جنگ با ایران خواهند شد که اعتماد و امید مردم به نظام را از بین ببرند.

وی گفت: از جمله نهادهایی که می تواند اعتماد مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی افزایش دهد هلال احمر است و مسئولان نیز در کنار این نهاد امید و اعتماد را در بین مردم افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ آسیب اجتماعی در کشور مشخص شده است بیان کرد: در جمعیت هلال احمر یک سازمانی به نام سازمان امور جوانان راه اندازی شده تا جوانان از آسیب های اجتماعی با ارایه آموزش حفاظت شوند.

حجت الاسلام و المسلمین معزی گفت: دشمنان تلاش دارند تا جوانان را از ارزش های اجتماعی دور کنند و سازمان جوانان هلال احمر وظیفه دارد تا جوانان را با سبک زندگی سالم آشنا کند.

وی گفت: به دستور رهبر معظم انقلاب باید به جوانان در کشور توجه شود و مسئولیت ها را به جوانان سپرد.

در این آیین از حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا که به مدت پنج سال مسئولیت دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان را به عهده داشت تجلیل شد و حجت الاسلام محمد انصاری به عنوان مسئول جدید این دفتر معرفی شد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین قربانعلی سعادت نیا اظهار کرد: خوزستان استان حساسی است و  مشکلات عدیده خود را دارد.

وی افزود: با وجود فقر امکانات و مشکلات اقتصادی کشور و تحریم های ظالمانه نیاز به همراهی و همدلی و همگرایی بیش از پیش احساس می شود.

مسئول سابق دفتر نمایندگی رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر خوزستان تصریح کرد:  اگر این همراهی و همدلی همواره وجود نداشت کار در سیلاب  به سرانجام نمی رسید و به برکت این روحیه مشکلات در سیل سبک و حل شد.

سعادت نیا ادامه داد:  کار کردن در این شرایط آسان نیست و  مشکلات هم زیاد است اما باید با صبوری و درایت آنها را حل کرد.

وی با اشاره به شرایط سیل زدگان در سیلاب فروردین سال ۹۵ در شعیبیه شوشتر، یادآور شد: در سیل شعیبیه شوشتر  مردم از ما امکانات و خسارت مطالبه می کردند اما هلال احمر سنگ صبور و تکیه گاه مردم در سیلاب بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار