فرسوده و مستهلک شدن خیابانهای آبدانان دردی کهنه است که سالیانی است شهروندان را آزار و شهرداران مختلف برای حل این معضل در جهت نهضت اسفالت قیام کرده و هر بار بنا به دلایلی ناموفق بوده اند.
کد خبر: ۷۷۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ 15 August 2019

تابناک ایلام::بدون شک مهمترین رکن شهر و محل تردد وسایل نقلیه و عبور عابران خیابان است، که در برگیرنده همه نیازها و امورات شهروندان و مکانی جهت رفاه ، آسایش و آرامش مردم است.

فرسوده و مستهلک شدن خیابانهای آبدانان دردی کهنه است که سالیانی است شهروندان را آزار و شهرداران مختلف برای حل این معضل در جهت نهضت اسفالت قیام کرده و هر بار بنا به دلایلی ناموفق بوده اند.

مدیریت شهری این دوره عظم خود را جزم کرد تا این نهضت آسفالت را به سرانجام رسانده و پس از سالها خیابانها و کوچه های سطح شهر و محلات آسفالت و انقلابی در این حوزه ایجاد کند.به همین دلیل با تصمیم اعضای شورا و مدیریت شهری همزمان با شروع فصل گرما و موعد مناسب برای آسفالت کار روکش آسفالت از سطح خیابانهای اصلی شهر آغاز و خوشحالی خاطر شهروندان را فراهم آورد اما دیری نپایید که باز نهضت آسفالت این بار به علت نبود قیر یارانه ای متوقف و موجی از یاس و ناامیدی سیمای شهر را فرا گرفت تا جاییکه شهردار آبدانان از اصحاب رسانه طلب استعانت طلبیده و خواستار رفع موانع موجود در هرچه سریعتر به پایان رساندن این مهم شد.

شاپور هادیزاده در جمع اصحاب رسانه این شهر که به مناسبت روز خبرنگار گرد هم آمده بودند بیان داشت:یکی از دغدغه های مدیریت شهری این دوره آسفالت خیابانهای شهر بود، جاییکه چاله چوله های بجا مانده از حفاریهای شرکت گاز و قدیمی و فرسوده بودن آسفالت به معضلی برای شهروندان تبدیل شده بود.بنابراین طبق مصوبه شورا و بر اساس برنامه تدوین شده مقرر گردید تمام خیابانها و کوچه های سطح شهر و محلات تا اول مهر و قبل از شروع فصل سرما آسفالت شوند.

شهردار آبدانان اضافه کرد: با استفاده از قیر یارانه ای که دولت در اختیار شهرداریها قرار داد کار روکش آسفالت خیابانهای مرکز شهر انجام و روند آسفالت در سایر محلات بر مبنای دستورالعمل از پیش تعیین شده به ترتیب ادامه یابد. اما به علت عدم دسترسی به قیر یارانه ای فعالیت اکیپ قیرپاشی شهرداری متوقف گردید این در حالی بود که ۲۰۰ تن قیریارانه ای سهمیه شهرداری آبدانان از محل بافتهای فرسوده که کلیه مراحل اداری وتشریفات قانونی آن طی و مقرر گردیده بود دوماه پیش ازطریق اداره کل راه وشهرسازی حمل و تحویل داده شود اما علیرغم پیگیریهای مکرر تاکنون این امر محقق نشده و نزدیک دو ماه است که معطل این قیر مانده ایم.

هادیزاده به این نکته نیز اشاره می کند که  مناسب ترین زمان برای آسفالت فصل تابستان است چرا که نیاز به دما و حرارت خاصی دارد. لذا اگر قیر مورد نظر در این برهه زمانی به دست ما نرسد دیگر قادر به ادامه آسفالت نبوده و عملا متضرر و عملیات آسفالت به سال آینده موکول می شود.

این مدیر شهری عاجزانه خواستار می شود که استاندار ایلام به این قضیه ورود کرده و این مشکل عظیم سد راه خدمت شهرداریها را مرتفع سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار