استاندار مرکزی گفت:
استاندار مرکزی در در آیین بهره برداری از خط تولید شرکت مهبان دارو ساوه: کاهش وابستگی کشور در حوزه دارویی و نزدیک شدن به آستانه خودکفایی در تولید اقلام دارو، بخشی از اقتدار ایران اسلامی است
کد خبر: ۷۷۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ 15 August 2019

كاهش وابستگي كشور در حوزه دارويي و نزديك شدن به آستانه خودكفايي در توليد اقلام دارو، بخشي از اقتدار ايران اسلامي است.

به گزارش تابناک مرکزی - استاندار مرکزی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از خط تولید محصولات جامد دارویی و بخش اداری شرکت مهبان داروساوه که با حضور وزیر بهداشت ودرمان انجام شد، افزود:شرایط تحریم  دشمنان با برنامه ریزی می‌تواند بهترین عرصه برای باروری ظرفیت‌ها و استعداد‌های داخلی باشد و موفقیت‌های داروسازی کشور نمونه‌ای از همت داخلی در شرایط سخت است.
سید «علی آقازاده» افزود: کاهش وابستگی کشور در حوزه دارویی و نزدیک شدن به آستانه خودکفایی در تولید اقلام دارو بخشی از اقتدار ایران اسلامی است.

وی بیان کرد: ایران اسلامی علاوه بر خیز بلند تولید اقلام دارویی در تولید رادیودارو‌ها و پزشکی هسته‌ای هم موفقیت‌های قابل توجهی را با حمایت وزارت بهداشت، سازمان انرژی اتمی و سایر متخصصان داخلی داشته است.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مدیریتی استان مرکزی مکلف هستند در کنار تولیدکنندگان به خصوص شرکت داروسازی باشند ودر سایه برنامه و حمایت‌های هدفمند مشکلات عرصه تولید را رفع کنند.

آقازاده توضیح داد:  انتظار است که  تا پایان دولت دوازدهم سرانه تخت‌های بیمارستانی استان از ۱.۷ درصد به ۲.۱ درصد افزایش یابد و این مهم در سایه  حمایت وزارت بهداشت وهمراهی خیران و بخش خصوصی در زمینه عمرانی و تامین تجهیزات میسر است.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ایران نیز در این آیین گفت:اه اندازی خطوط جدید دارویی نشانه جدیت حوزه دولتی و خصوصی کشور برای تحقق رونق تولید است.

دکتر «احمد شیبانی» افزود: تامین مواد اولیه تولید دارو در شرایط تحریم از شاخص‌های مهم است و باید تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرد و نقشه بدخواهان کشور را در حوزه داروسازی ناکام گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰۲ کارخانه داروسازی و محصولات تولیدی شیمیایی در کشور  فعالیت می‌کنند که نقش محوری در تامین نیاز‌های دارویی داخل کشور ایفا می‌کنند.

دکتر شیبانی افزود: قبل از انقلاب حدود ۴۰ واحد داروسازی که ۱۴ واحد آن  خارجی بود در کشور فعالیت داشتند و ۲۵ درصد نیاز دارویی ایران  در داخل و بقیه از طریق واردات تامین می‌شد.

وی عنوان کرد: اکنون ۹۷ درصد دارو‌های مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و این افتخاری بزرگ است.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ایران بیان کرد: ۶۷ درصد مواد اولیه مورد نیاز در حوزه داروسازی در داخل کشور تولید می‌شود و ۱۰۰ درصد مواد لازم برای بسته بندی دارو نیز بومی است.

دکتر شیبانی توضیح داد: ایران در سال ۵۶ با جمعیت ۳۵ میلیون نفری حدود ۵۰۰ میلیون دلار در تامین نیاز‌های دارویی هزینه داشت و اکنون با ۸۰ میلیون نفر جمعیت سه درصد داروی وارداتی دارد.

وی ادامه داد: نیاز‌های صنعت داروسازی به اندازه کافی پیش بینی و تامین شده کمبودی وجود ندارد.

رئیس سندیکای تولید کنندگان مواد اولیه دارویی کشور نیز در این آیین گفت:  ۶۷ درصد از دارو‌های تولیدی در کشور با استفاده از مواد موثره تولید شده در داخل به بازار می‌آیند.

«فرامرز اختراعی» افزود: دشمنان برای زمین زدن تولیدات دارو و رساندن هزینه‌های این بخش به ۴۴ میلیارد یورو نقشه کشیدند و تمام تلاش صورت گرفت که اقتصاد کشور در حوزه صنایع دارویی با بحران مواجه شود اما، تاکنون این مهم ناکام مانده است.

وی یادآور شد: خط تولید دارو‌های دسته جامدات در واحد مهبان ساوه  بار بزرگی را  از دوش حوزه دارویی کشور برداشته است و اقدامی جهادی است.

شرکت داروسازی مهبان، تولید کننده انواع مکمل‌های غذایی ودارویی شامل گروه فرآورده‌های پروبیوتیک و گروه ویتامین ها، مواد معدنی و محصولات جامد عمومی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار