نماینده ولی فقیه در خوزستان:
موسوی فرد تصریح کرد: همه مردم می خواهند که با گرانی ها و مفاسد اقتصادی در کنار دیگر کارشکنی ها برخورد شود چون بی عدالتی را برنمی تابند.
کد خبر: ۷۷۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰ 16 August 2019

سید عبدالنبی موسوی فرد در خطبه های این هفته نماز جمعه اهواز با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: چند سال قبل قیمت کالاها خیلی کمتر از قیمت های فعلی بود؛ به عنوان نمونه برنج و گوشت قیمت مشخصی داشت ولی امروز کدام خانواده ضعیف توان خرید آن را دارد؟

به گزارش"تابناک" وی افزود: بر اثر عدم نظارت دقیق و کافی متأسفانه وزن و کیفیت کالاهای ارائه شده به مردم را کاهش و قیمت آنها را افزایش داده اند؛ در عین حال همین کالاها را به خارج از کشور صادر می کنند و آبرو و حیثیت نظام را می برند.

امام جمعه اهواز با تقدیر از برخوردهای جدی قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی تصریح کرد: ما مردم خوزستان از برخوردهای قاطعانه قوه قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی حمایت می کنیم.

موسوی فرد با اشاره به اینکه عید غدیر جزو بزرگترین اعیاد اسلام است، ادامه داد: شب و روز عید غدیر اعمال توصیه شده ای دارد که از آن جمله می توان به قرائت زیارت امام علی (ع)، صله رحم، غسل، صدقه، اطعام و افطاری اشاره کرد که هر کدام از آنها ثواب ۱۰۰ برابری نسبت به روزهای عادی دارد.

وی گفت: اگر در این ۴۰ سال عملکرد دولت ها را بررسی کنیم همه در کنار نظام جمهوری اسلامی فعالیت های بسیاری داشتند،  ولی حدود ۵۰ ماه از امضای برجام، ۴۳ ماه از اجرای آن و ۱۵ ماه از خروج آمریکا از برجام می گذرد؛ طرف اروپایی در این مدت حتی به یک درصد از تعهدات خود عمل نکرد اما رئیس جمهور ایران به همه تعهدات خود عمل کرد.

امام جمعه اهواز اضافه کرد: جای تأسف دارد که در برابر این همه امتیاز ارائه شده به اروپا نه تنها امتیازی نگرفتیم بلکه به هیچ کدام از تعهدات خود نیز عمل نکردند.

موسوی فرد با اشاره به اینکه چشم امید دوختن به کدخدا باطل است، گفت: اگر چشم امید به خدا و ائمه نباشد خداوند متعال آن چشم را ناامید می کند؛ هر امتی که به دشمن خداوند متعال دل ببند قطعا نتیجه ای نمی گیرد چون در دین هم اشارات بسیاری به این موارد شده است.

وی با اشاره به اینکه ایران در دل تحریم ها موفقیت های منطقه ای و جهانی بسیاری کسب کرده عنوان کرد: ایران در بیش از ۱۰ها موضوع مهم اقتصادی، نظامی، علمی و فناوری روز دنیا در منطقه حرف اول را می زند؛ در دنیا در برخی حوزه ها نیز بین ۱۰ رتبه اول قرار داریم که تمام این موفقیت ها در دوره تحریم محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت انقلابی و فعالیت جهادی ره آوردی غیر از کسب موفقیت و افتخارآفرینی در حوزه منطقه و بین الملل ندارد، یادآور شد: در حوزه امنیت و دفاع آنقدر توانمند هستیم که شکست مفتضحانه آل سعود و آمریکا را مشاهده می کنیم.

موسوی فرد با اشاره به اینکه ایران در بسیاری از مسائل حرف اول را می زند، بیان کرد: برخی ها دل مردم را به درد می آورند با این تصور که سر آنها مثل کبک زیر برف است ولی ۸۰ میلیون جمعیت نخبه، تحصیلکرده و فهمیده هستند؛ بی سوادهایی وجود دارد که درک و فهم بسیار بالایی دارند.

وی در ادامه گلایه کرد: متأسفانه با افزایش سرسام آور قیمت کالاها و خدمات مردم را به مرگ می رسانند تا به تب راضی شوند؛ بعد هم با یک کاهش بسیار اندک قیمتی برای مردم تعیین می شود که هنوز هم عادلانه نیست ولی آنها راضی می شوند.

موسوی با بیان اینکه دولت کاری انجام می دهد که دست مردم از یارانه کوتاه شود ولی در مقابل خودش از مردم یارانه بگیرد، عنوان کرد: برخی از مردان در طول هفته حتی یک روز هم سرکار نرفته اند؛ برخی از کارگران هم حتی تا ۹ ماه حقوق نگرفته اند و چه کسی باید درک کند که این نان آوران خانه چه می کشند.

موسوی با اشاره به اینکه صادرات کالاهای بی کیفیت با قیمت های گران باعث شده که بازارهای خارجی از ایران سلب شود، عنوان کرد: ارز و پول ملی کشورهای داعش زده ای مثل عراق و سوریه بسیار بالاتر از ایران است در حالی که افزایش سرسام آوری قیمت کالاها و خدمات مختلف در این کشورها مشاهده نمی شود.

وی تأکید کرد: نظام مقدس اسلامی برنمی تابد که مسئولان ماشین چند میلیاردی سوار شوند؛ همچنین عدالت اسلامی نمی پذیرد که مدیران در خانه های میلیاردی اسکان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان در نظام اسلامی باید مثل طبقه متوسط جامعه یا حتی در سطحی زیر آن زندگی کنند، اضافه کرد: عدالت اجتماعی اسلام اجازه نمی دهد که سفره های رنگین چند نمونه غذا پهن، حقوق نجومی پرداخت و یا دست اندرکاران زندگی اشرافی داشته باشند.

موسوی فرد تصریح کرد: همه مردم می خواهند که با گرانی ها و مفاسد اقتصادی در کنار دیگر کارشکنی ها برخورد شود چون بی عدالتی را برنمی تابند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار