کد خبر: ۷۷۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹ 17 August 2019

سرپرست اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد نجات جان کودک ۱ سال و ۴ ماهه که دچار انسداد راه هوایی با مداد تراش شده بود  خبرداد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی اورژانس استان محسن جلیل در این خصوص توضیح داد: امروز شنبه ۲۶ مرداد ۹۸ ساعت ۱۲ ظهر خبری مبنی بر انسداد راه هوایی کودکی به علت گیر کردن مداد تراش در گلوی کودک بلافاصله پایگاه شماره ۴ یاسوج به محل اعزام شد.
سرپرست اورژانس با بیان این که به محض رسیدن دو کارشناسان اورژانس بر بالین کودک متوجه غیرهوشیار و سیانوز بودن کودک شدند افزود : کارشناسان ۱۱۵ بلافاصله بدون حدر رفتن وقت اقدامات لازم ازجمله ۵ ضربه به پشت و ۵ ضربه به قفسه سینه را انجام دادند  و در ادامه با اقدامات پیشرفته تر پزشکی با  لارنگسکوپ راه هوایی کودک را مشاهده و جسم خارجی (مداد تراش) را با تجهیزات پزشکی (فورسپس) بیرون کشیدند.
جلیل با بیان اینکه به محض بیرون آوردن جسم خارجی از گلوی کودک بلافاصله راه هوایی کودک باز شد و کودک شروع به گریه کردن کرد افزود : خدا را شکر این کودک با اقدامات صحیح و حرفه ای کادر درمانی اورژانس از مرگ حتمی نجات و با هوشیاری کامل تحویل بیمارستان امام سجاد یاسوج گردید.
جلیل ضمن اشاره به آیه۳۲ سوره المائده  هر کس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده است ، از تلاش دو کارشناس فوریتهای پزشکی پایگاه شماره ۴ یاسوج، آقایان غفارفرد و پرهیزی تشکر و قدردانی بعمل آورد و از خداوند متعال سلامتی این دو عزیز را خواستار شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار