کد خبر: ۷۷۲۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳ 17 August 2019

به گزارش روابط،عمومی اداره صمت مازندران حسینقلی قوانلو به مناسبت هفته خبرنگار، افزود: نشانه های بازگشت رونق به تولید یکی پس از دیگری در حال نمایان شدن است و مجموعه پیش بینی های کارشناسی حاکیست که اقتصاد از وضعیت رشد منفی در حال رهایی است و به رشد مثبت خواهد رسید.

وی مقاومت مردم و کاهش اثرپذیری از شایعات و جنگ روانی ، مدیریت بموقع ابعاد تحریم ، هدایت و مدیریت مجموعه اقتصاد کشور به سمت بی نیازی به درآمدهای نفتی و همچنین برنامه ریزی های هدفمند و چند بعدی دولت در سرپا نگه داشتن بنگاههای تولیدی را از مهم ترین علل خروج سربلندانه اقتصاد و به طور ویژه بخش صنعت و معدن از فشار تحریم ها دانست.

قوانلو توضیح داد: بخش صنعت، معدن و تجارت در واقع خط مقدم هدفگیری تحریم ها بوده است و بیشترین فشار نیز بر این مجموعه وارد شد، ولی با این همه شاخص های رسمی نشان می دهد که این بخش ها پس از تحمل شوک اولیه تحریمی ، در حال رسیدن به رشد مثبت هستند و با گذشت زمان هم در مقابل هرگونه فشار تحریمی مقاوم تر شده و به فعالیتشان ادامه خواهند داد.

وی افزود: اگر چه نباید انتظار داشت که رشد صنعت پس از خروج از ضربه های تحریمی به اندازه رشد ۱۲ درصدی سال ۱۳۹۵ یا ۶ درصدی رشد اقتصادی ثبت شده چند سال گذشته باشد، ولی دیگر ما شاهد رشد منفی هم نخواهیم بود و این نشانه امیدوار کننده از موفقیت دولت در مدیریت بحران ناشی از تحریم با هدایت مقام معظم رهبری است چرا که دشمن با اعمال تحریم تصور ورشکستگی واحدهای تولیدی کشور را داشت و حتی امیدوار بود در کوتاه مدت به این خواسته اش دست پیدا کند ولی نه تنها در رسیدن به این خواسته ناکام ماند، بلکه با گذشت زمان بخش های مختلف اقتصاد کشور از جمله صنعت و معدن مقاوم تر می شوند.

رئیس سازمان صمت مازندران به بخشی از برنامه های راهبردی وزارت صنعت برای مقابله با تحریم ها و جان بخشیدن به صنعت اشاره کرد و گفت : شناسایی گلوگاه های مشکل ساز و چاره اندیشی بموقع از جمله اقداماتی بود که در زمان اعمال تحریم انجام شد و این فرصت را ایجاد کرد تا بنگاههای تولیدی به فعالیتشان ادامه دهند و یکی از این اقدامات مثلا تامین مواد اولیه بوده است.

قوانلو با تاکید بر اینکه در حال حاضر در زمینه تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی در کشور و استان کمبودی وجود ندارد، توضیح داد: مدیریت تبعات تحریم و ایجاد وفاق در میان مسئولان بخش های مختلف سبب شد تا امروز ما شاهد باشیم که به استناد نظرسنجی اتاق بازرگانی شاخص تمایل به خرید بنگاه بالای ۵۰ برسد که نشانگر حرکت در وضعیت مطلوب است.

وی افزود: پیش نشانه های عمومی مانند حمل و نقل کالا و حرکت خودروهای سنگین در جاده ها و نشانه هایی از این دست هم حاکی از خروج کشور از تکانه های اولیه تحریم می باشد

 

*رسانه ها تزریق کنندگان روحیه امید در جامعه
رئیس سازمان صمت مازندران نقش رسانه ها و خبرنگاران را در خروج از وضعیت اولیه تحریمی مهم توصیف کرد و خواستار ادامه نقش آفرینی در همین مسیر برای برون رفت اقتصاد کشور از وابستگی به درآمدهای نفتی شد.
وی گفت: رسانه ها با انعکاس دستاوردهای مثبتی که تاکنون دولت در ارتباط با مدیریت تحریم ها داشته و با وجود کاهش قابل توجه درآمدهای نفتی اجازه نداده است اقتصاد کشور کمر خم کند، می توانند در جامعه امید آفرینی کنند چون امید در کشور بال مهم مقابله به مشکلات و تحریم ها و همچنین توسعه پایدار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار