معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آبفای کشور با بیان اینکه اهواز به لحاظ آب و فاضلاب شرایط ویژه ای دارد گفت: بازسازی شبکه آب و فاضلاب اهواز باید در اولویت کار مدیرعامل جدید آبفای اهواز باشد.
کد خبر: ۷۷۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷ 17 August 2019

مسعود خشایی ظهر امروز شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل آب و فاضلاب شهر اهواز اظهار کرد: وزارت نیرو از مجموع ۳۱ استان که در کشور وجود دارد به سه استان  با توجه به وضعیت های خاصی که دارند، به طور ویژه توجه داشته است.

به گزارش"تابناک" وی در ادامه با عنوان اینکه این شهر ها شامل اهواز، شیراز و مشهد هستند، گفت: شرکت آب و فاضلاب شهر اهواز در مجموع بالغ بر ۹۰۰ مشترک دارد که این آمار نسبت به برخی استان های دیگر کشور نیز بیشتر است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آبفای کشور بیان کرد: در راستای ارائه خدمات بیشتر و بهتر کارهای زیادی در این شهر انجام شده است اما تا رسیدن به وضعیت دلخواه فاصله وجود دارد که امیدواریم وضعیت را به حداقل برسانیم.

خشایی تصریح کرد: مهمترین شاخص ما برای هر فعالیتی که در شرکت آب و فاضلاب انجام می شود رضایتمندی مرم است و این اولویت به تمام مدیران عامل در استان ها ابلاغ شده است.

وی در خصوص اولویت های شرکت آب و فاضلاب در شهر اهواز گفت: بازسازی شبکه، بالا بردن ظرفیت مخاذن ذخیره و تصفیه خانه شماره دو شهر اهواز از جمله اولویت های ما در این شهر است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آبفای کشور با بیان اینکه  مردم اهواز در زمینه شاخص مصرفی از نرم بالایی برخوردار هستند، گفت: نرم کشوری میزان مشترکین بد مصرف در کشور ۴ درصد است که این میزان در شهر اهواز ۱۴ درصد است.

خشایی افزود: در تعیین میزان مصرف به وضعیت جوی و جغرافی استان ها نیز توجه می شود.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده اظهار کرد: بخشی از مشکلات آبفا اهواز مربوط به مسایل و مشکلات زیرساختی است. زیرساخت های فرسوده ای که مربوط به 70 سال گذشته هستند و مشکلاتی را برای مردم اهواز به وجود می آورند.

وی افزود: هشت سال جنگ بر دوش مردم خوزستان بود و دیگران هرگاه که دلشان می خواست کمک می کردند. در این زمینه دیگر استان ها با دلاری با قیمت کمتر از 100 تومان استان خود را توسعه دادند اما خوزستانی که دین خود را به اسلام ادا کرده در توسعه دچار مشکل شده است و با مشکلات در این زمینه دست و پنجه نرم می کند.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: در مناطقی در اهواز مانند پردیس یا کیانشهر که به تازگی ساخته شده اند مشکل فاضلاب وجود دارد و این مساله در حالی است که نمی توان از زیرساخت های فرسوده این مناطق گله کرد زیرا این مناطق تازه تاسیس هستند. 

وی با اشاره به مشکلات آب و فاضلاب اهواز، ادامه داد: در بحث قطعی آب با صحنه های بسیار تلخی در اهواز مواجه هستیم. نباید چنین اتفاقاتی در سطح شهرستان اهواز بیافتد و مسولان باید تلاش کنند تا شاهد چنین صحنه های تلخی در بحث قطعی آب در اهواز نباشیم.

وی با بیان اینکه مساله فاضلاب اهواز فقط مساله بهداشت و رفاه مردم نیست، گفت: مهمترین رسالت در نظام جمهوری اسلامی آن است که مردم احساس کرامت کنند. اینکه مردم در خیابان ها شاهد آب های سطحی و یا فاضلاب باشند، با کرامت انسان ها ناسازگار است و باید به این بخش نیز توجه جدی شود.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه در کشور با محدودیت اعتبارات مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: ما نمی خواهیم فضایی علیه دولت و دستگاه های اجرایی درست کنیم اما دولت نیز حداقل توقعات مردم را باید برآورده کند.

حسن زاده ادامه داد: مقام معظم رهبری در نامه ای به رییس جمهور دستور داده تا بحث آب و فاضلاب اهواز را به صورت جدی پیگیری شود و در این زمینه امیدواریم فرمایش مقام معظم رهبری راهگشای آن باشد تا مردم در اهواز در بحث آب و فاضلاب از حداقل حقوق بهره مند شوند.
 
فاضل عبیات معاون عمرانی استاندار خوزستان اظهار کرد: چالش جدی که امروز در خوزستان به ویژه کلان شهر اهواز وجود دارد، مشکل آب و فاضل آب آن است.

وی با بیان اینکه آمار و ارقام های موجود در بحث فاضلاب شهر اهواز بسیار نگران کننده است، افزود: این معضل یک مقوله استراتژی است که باید به دغدغه ملی تبدیل شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان  با اشاره به اینکه این مشکل مسائل و مشکلات بسیاری را همراه خود می آورد، گفت: از جمله این مشکلات می توان به آسیب های زیست محیطی، آلوده شدن آب کارون و بحث بهداشت می توان اشاره کرد.

عبیات گفت: خوزستان علی رغم اینکه آب سطحی بسیاری دارد اما همچنان با مشکل آب شرب مواجه است.

وی بیان کرد: نباید کمبودها و مشکلات موجود را بر کمکاری های مدیران یا پرسنل یک اداره ربط دهیم چرا که از زمان سیل تا کنون شاهد آن هستیم که هر زمان مواردی پیش آمده پرسنل آب و فاضلاب در استان به ویژه شهر اهواز بدون هیچ کوتاهی رسیدگی می کنند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه ما باید شرایط را بهتر از زمان پیش از سیلاب برسانیم، عنوان کرد: اما اکنون شرایط مانند پیش  از وقوع سیلاب نیز برنگشته است.

عبیات با عنوان اینکه طرح جامع فاضلاب اهواز قدیمی است و نیاز به بازنگری دارد، افزود: در صورت اجرای طرح جامع جدید برای فاضلاب اهواز به بالغ بر ۴ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار