۴۸۶ آزاده سرافراز شهرستان ری همزمان با ٢٦ مرداد سالروز بازگشت نخستین گروه آزادگان به میهن اسلامی با حضور مسئولان ری تجلیل شدند.
کد خبر: ۷۷۲۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ 18 August 2019

به گزارش تابناک تهران، حسین نصرالله رییس بنیاد شهیدشهرستان ری در این آیین اظهارداشت: آزادگان اسطوره‌های مقاومت و ایستادگی هستند و برای دفاع از میهن اسلامی از همه چیز خود گذشتند و این استقامت و ایثارگری باید درس عبرتی برای همه باشد.

وی با تاکید بر اینکه نقش خانواده جانبازان کمتر از ارزش و جایگاه جانبازی و شهادت نیست، بیان کرد: اینگونه مراسم ها تشکر و یادآوری و یک ارزش فرهنگی است.

نصرالله افزود: ایمان، حب و دوستی وطن از شاخص های آزادگان است که به خاطر وطن جنگیدند و امروز باید برای نسل جدید کشور، نشر فرهنگ ایثار و شهادت را گسترش دهیم.

وی از جوانان خواست ادامه دهنده راه شهدا و آزادگان باشند و درمقابل تهدیدهای دشمنان ترس به دل راه ندهند.

رییس بنیاد شهید ری ادامه داد: دشمنان از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون برای براندازی این انقلاب از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند اما تمام توطئه های آنها با مکتب و  راه و روش آزادگان خنثی شده است.

این آیین به همت شهرداری منطقه ۲۰ و بنیاد شهید ری در ورزشگاه قمر بنی هاشم(ع) شهرری شامگاه شنبه برگزار شد.

 خاطره گویی آزادگان از دوران اسارت و اجرای حرکات نمایشی از دیگر برنامه های این همایش بود.

به گزارش ایرنا، ۲۶ مردادماه مصادف با آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در سال ۱۳۶۹ است که همه ساله در بخش های مختلف این روز گرامی داشته و از آزادگان سرافراز کشور قدردانی می شود.

در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران، ۴۳ هزار و ۱۷۳ نفر آزاده شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار